ترامپ در شورای امنیت از تهدیدهای ایران علیه جهان سخن خواهد گفت

سفیر آمریکا نزد سازمان ملل مدعی است که توافق‌های اقتصادی ایران با اروپایی‌ها در حال از هم گسیختن هستند؛ وی گفت که ترامپ در شورای امنیت در خصوص تهدیدهای تهران علیه جهان سخن خواهد گفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سفیر آمریکا نزد سازمان ملل در واکنش به سخنان روز گذشته رئیس جمهوری کشورمان در خصوص آمادگی دولت برای مقابله با ایالات متحده، گفت: «آن‌ها تا جایی که می‌خواهند می‌توانند با ما مقابله کنند، اما مشکل اینجاست که آن‌ها دوست ندارند ما [خطاهایشان] را گوشزد کنیم. ما آزمایش موشک‌های بالستیک را به آن‌ها گوشزد می‌کنیم، حمایت از تروریسم را به آن‌ها گوشزد می‌کنیم. فروش سلاح نیز را به آن‌ها گوشزد می‌کنیم، اما آن‌ها این کار را دوست ندارند.»

نیکی هیلی، سفیر آمریکا نزد سازمان ملل که با ای‌بی‌سی گفتگو می‌کرد، در ادامه مدعی شد: «بدتر از همه ما مانع از رسیدن صدها میلیارد دلار به آن‌ها شدیم که آن‌ها را قادر به انجام چنین نقض‌هایی [اقدامات خلافی] می‌کنند. اقتصاد آن‌ها رو به افول است و توافقات آن‌ها [با دیگران] در حال از هم گسیختن هستند و آن‌ها در حال مستأصل شدن هستند.»

نیکی هیلی در ادامه سخنان ضدایرانی خود مدعی شد: «اگر به فعالیت‌های اروپایی نگاه کنید، می‌بینید که توافقات در حال از هم گسیختن است. آن‌ها از توافقات خارج می‌شوند ... زیرا شاهد هستند که چه چیزی در حال رخ دادن است. فکر می‌کنم آنچه در شورای امنیت شاهد خواهیم بود، وی [ترامپ] درباره تهدیدهای ایران علیه بقیه جهان سخن خواهد گفت، اما وی درباره تهدید تسلیحات شیمیایی در سوریه، وضعیت کره شمالی سخن خواهد گفت ... حتی به مسئله مسموم کردن اسکریپال که در انگلیس رخ داده است خواهد پرداخت. [ترامپ بحث] زیادی درباره اشاعه و نقش شورای امنیت خواهد داشت.»

انتهای پیام/

کد خبر: 970873

وب گردی

وب گردی