سرمایه گذاری 65 میلیارد دلاری چین در کشورهای جاده ابریشم جدید

وزارت تجارت چین در گزارشی اعلام کرد این کشور از سال 2014 تا 2017 حدود 65 میلیارد دلار در کشورهای واقع شده در مسیر جاده ابریشم جدید سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری شینخوا چین اعلام کرد پکن از سال 2014 تا 2017 در کشورهای واقع شده در جاده ابریشم جدید 64.64 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

این خبرگزاری به نقل از وزارت تجارت چین اعلام کرد این سرمایه گذاری ها در بیش از 50 کشور جهان در قاره های آسیا، آفریقا و اروپا انجام شده است.

هدف از ابتکار جدید چین که به «یک کمربند و یک جاده» و یا جاده ابریشم جدید شهرت دارد اتصال کمربند اقتصادی دو راه آبی و زمینی برای قرن 21 است تا از آن برای ایجاد شبکه ای تجاری و زیر بنایی استفاده شود که آسیا، اروپا و آفریقا را به یکدیگر متصل کرده و شامل 60 کشور می شود.

ترکیه اصلی ترین کشور در این پیشنهاد به شمار می رود و نقطه اتصال آسیا و اروپا است و بر اساس اظهارات رئیس جمهور ترکیه در این چارچوب به همکاری با همه کشورها تمایل دارد.

بر اساس گزارش وزارت تجارت چین ارزش تجارت سالانه کالا میان پکن و کشورهای موجود در این مسیر پیشنهادی در سال های 2014 تا 2017 به یک تریلیون دلار رسیده است.

این وزارت خانه در گزارش خود افزود: ارزش تجارت سالانه چین و کشورهای واقع شده در جاده ابریشم جدید برابر با یک چهارم تجارت چین با دیگر کشورهای جهان است.

همچنین ارزش تجارت خدمات میان چین و کشورهای مذکور از سال 2014 تا 2017 به طور متوسط سالانه به حدود 97.7 میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر: 970883

وب گردی

وب گردی