چارچوب فعالیت ها در دانشگاه براساس نظام آموزشی مهارتی باشد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: برای انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین انتخاب از سوی داوطلبان باید چارچوب فعالیت ها در دانشگاه براساس نظام آموزشی _ مهارتی شکل گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر رجبعلی وثوقی مطلق سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی و واحد بجنورد با بیان اینکه اگر این دانشگاه بخواهد به انتخاب اول داوطلبان تبدیل شود، باید ساختار آموزشی، پژوهشی، اداری و... را ارتقا دهد، گفت: این هدف با توجه به امکانات دانشگاه، دور از انتظار نیست و رسیدن به آن قابل تحقق است.

دکتر وثوقی با بیان اینکه کلید اصلی موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه فراهم کردن ملزومات و ساختارهای لازم برای حوزه آموزشی، آزمایشگاهی، پژوهشی و دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: تناسب نسبت استاد به دانشجو در واحدهای دانشگاهی نیز در این زمینه بسیار مهم است. نسبت استاد به دانشجو باید در واحدها در حد استاندارد باشد.

وی افزود: از این رو جذب هیات علمی نخبه و توانمند می تواند تأثیر شگرفی در انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی توسط داوطلبان داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی و واحد بجنورد با بیان اینکه فراهم کردن تجهیزات آموزشی مدرن یکی از شاخص های رسیدن به دانشگاهی برتر است، گفت: تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش‌محوری به پژوهش‌محوری باید در دستورکار واحدهای دانشگاهی قرار گیرد. به این ترتیب دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به سمت دانشگاه های برتر دنیا حرکت کند.

دکتر وثوقی با تأکید بر اینکه چارچوب فعالیت ها در دانشگاه باید براساس نظام آموزشی – مهارتی شکل گیرد، گفت: کادر علمی قوی و توانمند از چهره های نخبه ملی و بین‌المللی، فراهم کردن زیرساخت های آموزشی و پژوهشی، تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های تحقیقاتی، حمایت از نخبگان علمی اساتید و دانشجویان و... ازجمله شاخص های لازم برای انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین انتخاب از سوی داوطلبان است.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن شرایط مناسب برای تحقق ایده های نخبگان باید به عنوان برنامه‌ای راهبردی، توسط واحدها پیگیری شود. همچنین حمایت از پژوهشگران برای تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان باید در دستورکار واحدها قرار گیرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 970941

وب گردی

وب گردی