ارزیابی ویژگی های شخصیت به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «ارزیابی ویژگی های شخصیت با تاکید بر فرم بازسازی شده پرسشنامه شخصیتی چند وجهی مینه سوتا نوشته دکتر کامبیزز کامکاری استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و دکتر شهره شکرزاده استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، همواره طیف وسیعی از دانشجویان رشته روانشناسی با گرایش مشاوره بالینی از دانشگاه به نحوی فارغ التحصیل می شوند که طی دوره ها و کلاس های متعدد درسی پیرامون روان شناسی بالینی، روانپزشکی و مشاوره بتوانند اطلاعات تخصصی خود را برای فعالیت در حیطه خدمات روانشناختی ارائه کنند.

متاسفانه آموزش رشته روانشناسی در اکثر دانشگاه ها از کیفیت بسیار پائینی برخوردار است و فراگیران نیز تسلط لازم برای کار در زمینه های درسی شان را ندارند از این رو دانشجویان اگر بتوانند در طی فراگیری مطالب نوین و کاربردی ابتدا آن را در محیط دانشگاهی به کار بگیرند می توانند از شیوه خودآموزی توام با اکتشاف از آن بهره ببرند.

مولف در مقدمه کتاب می گوید: ارتباط مستقیم با بزرگان جامعه روانسنجی در شهر وین و سابقه همکاری با افرادی چون پروفسور کوبینگر، شاگر گراهام فیشر باعث شد تا تلاش های شخصی مان را پیرامون فعالیت ها و خدمات روانسنجی افزایش داده و دستاوردهای قرن 21 در زمینه اندازه گیری و سنجش شخصیت را با رویکرد آسیب شناسی روانی با نگارش این کتاب در ایران اشاعه دهیم.

این کتاب شامل ده فصل به همراه جداول برای توضیح بیشتر در مباحث روان شناسی چون رویکرد تشخیصی – درمانی، ساختار آزمون های شخصیتی، تفسیر مقیاس سازگاری نامتداول k و مباحثی ازاین دست است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

یکی از مقیاس هایی که همواره در نسخه های پیشین MMPI کاربرد فزاینده ای در تشخیص اختلالات خلقی داشت، مقیاس مانیا بود. مانیا به عنوان یکی از اختلالات خلقی محسوب می شود که در آن خلق بالا با سرخوشی مرضی و انرژی بیش از حد مشهود شده و شخص مبتلا به اختلال مانیا یا هیپومانیا همواره هذیان بزرگ منشی را نشان می دهد....

چاپ دوم کتاب «ارزیابی ویژگی های شخصیت با تاکید بر فرم بازسازی شده پرسشنامه شخصیتی چند وجهی مینه سوتا» نوشته دکتر کامبیز کامکاری استادیار دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر شهره شکرزاده استادیار دانشگاه آزاد اسلامی در331 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه با قیمت 20 هزار تومان توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970962

وب گردی

وب گردی