عبدالله: آماده صلح با مخالفان هستیم

رئیس‌ اجرایی دولت گفت که افغانستان از کشور و زندگی مردم و نیز حقوق آنان بر اساس قانون اساسی دفاع می‌کند، اما در عین حال آماده‌ است تا با مخالفانی که خشونت را کنار بگذارند، مذاکره و صلح کند.

به گزارش ایسکانیوز، « عبدالله عبدالله » رئیس‌ اجرایی دولت افغانستان ضمن یادآوری این نکته که حمایت و پشتیبانی از صلح مسئولیت همگانی است،تاکید کرد که افغانستان آماده‌ است تا با مخالفانی که خشونت را کنار بگذارند و تعهد خود را به افغانستان متحد، دموکراتیک، صلح‌جو و مرفه اعلام نمایند، مذاکره و صلح کند.

وی در این باره گفت: شاهد درد و رنج و بی‌عدالتی میلیون‌ها انسان در روی زمین هستیم که از خشونت‌های بی‌رحمانه و کور ناشی از هراس افکنی، بی‌عدالتی، نابرابری و سوء استفاده رنج می‌برند. من اینجا و امروز نماینده مردم، کشور و جامعه‌ای هستم که در ۴۰ سال گذشته شاهد درگیری، مداخلات خارجی و رنج فراوانی بوده که به رغم اراده و خواست ما از خارج بر مردم ما تحمیل شده است.


عبدالله تصریح کرد: تعهد حکومت کابل نیازمند اقدامات عملی، فراتر از وعده‌های میان تهی است. پیام حکومت روشن است. ما از کشور و زندگی مردم خود و حقوق آنان براساس قانون اساسی دفاع می‌کنیم اما در عین حال آماده هستیم تا با مخالفان آشتی پذیر مسلحی که خشونت و هراس افکنی را کنار بگذارند و تعهد خود را به افغانستان متحد، دموکراتیک، صلح‌جو و از نگاه اقتصادی مرفه اعلام نمایند، وارد مذاکره شویم.

کد خبر: 970989

وب گردی

وب گردی