جلد اول اقتصاد خرد منتشر شد

چاپ ششم نخستین مجلد کتاب « اقتصاد خرد» نوشته دکتر عباسعلی ابونوری با ویرایش جدید توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در دنیای امروز زندگی مردم در کشورهای مختلف چنان با مسائل اقتصادی در هم آمیخته که نه تنها برای دانشجویان رشته اقتصاد بلکه رشته های وابسته و سایر افراد ، توانایی درک و تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی، اهمیت زیادی پیدا کرده است و آشنایی با مباحث اقتصادی برای پی بردن به علل تحولات داخلی و خارجی یک امر ضروری به شمار می رود.

این کتاب برای دانشجویان دوره لیسانس و دروس پایه اقتصاد خرد طراحی شده است و مطالبی که عمدتا مبنی بر مکانیسم بازار تدوین شده است. در این کتاب از ابراز ریاضی تا حدی استفاده شده است که برای هر دو طیف دانشجویان اقتصاد نظری و اقتصاد بازرگانی و یا حتی رشته مدیریت و حسابداری قابل فهم باشد.

از آنجا که شاخص مهم موجود در بازار عامل قیمت است و در این کتاب سعی شده است عوامل و عناصری که بر قیمت بازار موثر است به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

این کتاب شامل 6 فصل است. در فصل اول این کتاب تلاش شده مطالب به گونه ای تشریح شود که دانشجو به درک مفاهیم اولیه علم اقتصاد برسد. فصل دوم موضوع تقاضا و عرضه و قیمت در مفهوم بازار مورد بررسی قرار گرفته در فصل سوم شدت تغییرات تقاضا در نتیجه تغییرات قیمت، درآمد و قیمت کالاهای مرتبط مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. فصل چهارم هسته اصلی کتاب است کردار مصرف کننده با بکارگیری مفهوم مطلوبیت و منحنی بی تفاوتی به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است درنهایت فصول پنجم و ششم مفاهیم اولیه کردار تولی کننده و هزینه تولید در دوره کوتاه مدت را بیان میکند تا زمینه بحث در اقتصاد خرد به طور کامل بیان شود.

جلد اول کتاب «اقتصاد خرد» به قلم دکتر عباسعلی ابونوری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در 567 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه، قیمت 35 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به چاپ ششم رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 971007

وب گردی

وب گردی