"امنیت و ایمنی، پشتوانه تولید داخلی "

مدیر عامل ناجی پاس و دبیر نمایشگاه ایپاس 2018 گفت: هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس 2018) با شعار" امنیت و ایمنی، پشتوانه تولید داخلی" از تاریخ 9 تا 12 مهرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا علی آبادی در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم، تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی با تسلیت ایام محرم الحرام و سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: افزایش آمادگی ها و به روز رسانی توانایی ها، شناخت و انجام کامل وظایف و تبیین دقیق فعالیت ها و خدمات برای مردم در رسانه ها در جهت تأمین و ارتقاء امنیت کشورامری لازم است. در نبود امنیت، حتی با وجود توانایی و انگیزه در میان افراد یک جامعه، امکان فعالیت های متنوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می رود.

وی در تشریح اهداف برگزاری این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: به روز رسانی، توسعه و ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات پلیسی و استفاده از فناوری های روز جهان با هدف تسهیل و تسریع در مأموریت محوله و ارتقاء توانمندی و فناوری های پلیسی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

علی آبادی اضافه کرد: گسترش فرهنگ استفاده از تجهیزات ایمنی و امنیت در سطح جامعه به منظور کاهش حوادث، سوانح و خسارت ناشی از آن و همچنین حمایت از نخبگان و مخترعان فعال در زمینه تجهیزات مرتبط با مأموریت های پلیس و کمک به تجاری سازی ایده ها و طرح ها نیز از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

این مقام مسئول گفت: ساماندهی فعالان حوزه تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی و مدیریت و هدایت ظرفیت های بالقوه این بخش با هدف افزایش کیفی و ارتقاء فناوری ها و همچنین بهره گیری از تمام ظرفیت ها، پتانسیل ها و گسترش فضای آشنایی و مشارکت منابع تولید و مصرف با هدف کوتاه نمودن دست واسطه ها از دیگر اهداف می باشد.

برگزاری بخش ویژه 40 سالگی پلیس و انقلاب با مشارکت تمامی یگان های ناجا

وی با اشاره به فعالیت بیش از 350 غرفه از شرکت های داخلی و خارجی در این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: محصولات که شامل 193 برند از 20 کشور با بیش از 5 هزار عنوان است در این نمایشگاه عرضه خواهد شد، همچنین بیش از 15 اثر توسط نخبگان در 11 غرفه در بخش مخترعین عرضه می شود.

علی آبادی به حضور 17 رده پلیس های تخصصی و معاونت های پشتیبانی کننده و ارائه خدمات انتظامی در این نمایشگاه اشاره و مطرح کرد: محصولات با گروه کالایی متنوع از قبیل فناوری، اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، تسهیلات و مهمات، ترافیک، آتش نشانی، امداد و نجات، سیستم های آموزشی و مشاوره ای و ... در این نمایشگاه حضور دارند.

دبیر نمایشگاه ایپاس 2018 در مقایسه تطبیقی نمایشگاه فعلی با ادوار گذشته، تشریح کرد: فضای اختصاص یافته برای نمایشگاه امسال افزایش یافته به طوری که در سال جاری حدود 18 هزار متر مربع فضای مسقف و روباز برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده، به عبارتی فضای کلی نمایشگاه 35 هزار متر مربع است، همچنین سعی شده گروه کالا به لحاظ جانمایی بر روی سایت نمایشگاه ساماندهی شده و از پراکندگی و تفرقه محصولات جلوگیری شود تا بازدید های تخصصی سهل تر باشد.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال سعی شده همه گروه کالاهای مرتبط با امنیت و ایمنی شرکت داده شود، همچنین حضور شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه ها به صورت تجمیع شده از دیگر ویژگی های این نمایشگاه است.

مدیرعامل ناجی پاس تأکید کرد: امسال بخش ویژه ای با عنوان 40 سالگی پلیس و انقلاب با مشارکت تمامی یگان های ناجا برگزار می شود.

تسهیلات ویژه برای بازدید کنندگان

این مقام مسئول عنوان کرد: امسال تسهیلات ویژه ای برای بازدید کنندگان از نمایشگاه ایپاس در نظر گرفته ایم که استقرار وسیله ایاب و ذهاب از درب های ورودی مترو شهید بهشتی و مصلای به سالن برگزاری نمایشگاه و همچنین اختصاص پارکینگ برای بازدید کنندگان بخشی از این تسهیلات است.

علی آبادی گفت: ایجاد ایستگاه های صلواتی در محوطه سالن برای پذیرایی از بازدیدکنندگان، ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها، مشاوره در خصوص آسیب های اجتماعی و مشاوره حقوقی، ثبت نام از عموم مردم به عنوان پلیس افتخاری و همیار پلیس توسط پلیس پیشگیری ناجا از دیگر تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده برای نمایشگاه ایپاس است.

به گفته دبیر هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، کارگاه های امنیت فضای مجازی و نیز آموزشی با عنوان پیشگیری از وقوع جرم توسط پلیس پیشگیری ناجا و نشست تخصصی مدیران و فعالان صنایع مربوطه و روسای پلیس های تخصصی در نمایشگاه امسال برگزار می شود.

وی در معرفی بخش چلچراغ پلیس انقلاب در نمایشگاه بین المللی ایپاس 2018، عنوان کرد: معرفی شرح وظایف، مأموریت ها و دستاوردهای ارزشمند پلیس ایران در چهل سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به شیوه های جذاب و موثر به مخاطبان، معرفی شهدای شاخص نیروی انتظامی، آگاه سازی آسیب ها و معایب فضای سایبری و نقش پلیس فتا در صیانت از کاربران فضای مجازی توجه به نقش پررنگ خانواده در پیشگیری از وقوع جرم از ویژگی های بخش چلچراغ نمایشگاه است.

علی آبادی اشاره کرد: ترغیب و تشویق کودکان برای شرکت در طرح همیاران پلیس با برگزاری برنامه های متنوع؛ مسابقه ، اهداء جوایز و ... ، معرفی پلیس به عنوان یکی از مروجان و حامیان جریان هنر ارزشی و انقلابی و معرفی پیشرفت و به روزرسانی تجهیزات امنیتی و انتظامی پلیس و نیز بومی سازی و تکیه بر توانایی های داخلی از دیگر ویژگی های بخش چلچراغ پلیس انقلاب در نمایشگاه ایپاس 2018 است.

مدیر عامل ناجی پاس گفت: امسال بخش چهل سالگی پلیس و انقلاب را در نمایشگاه پیش بینی و در نظر گرفته ایم که در این بخش تاریخچه پلیس ایران در دهه های 60، 70، 80 و 90 تشریح می شود.

وی به حضور مراکز رشد دانشگاه ها و پارک های علمی و فناوری و شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه امسال اشاره و بیان کرد: این اقدام به جذب بیشتر کارآموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد شغل و همچنین ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی و نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات علمی جدید در کنار افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه و استفاده بهینه از این سرمایه عظیم ملی کمک می کند.

این مقام مسئول گفت: اجرای مانورهای نمایشی در محوطه باز نمایشگاه ، نمایش تجهیزات پلیسی و راه اندازی سیملاتور تیراندازی با سلاح مختلف از دیگر ویژگی های این نمایشگاه است.

علی آبادی در ادامه با اشاره به فعالیت بخش ویژه مخترعین، عنوان کرد: حدود 70 اختراع و ابتکار و نوآوری از بخش های مختلف ناجا، فنی حرفه ای و دانشگاه ها به دبیرخانه نمایشگاه امسال ارسال شده که طی سه مرحله داوری از بین45 اثر دریافتی، تعداد 15 اثر انتخاب و در قالب 11 غرفه در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

مدیر عامل ناجی پاس در خاتمه گفت: امکانات خوبی برای مخترعان در نظر گرفته شده به طوری که تمام مراحل اخذ غرفه، برپایی غرفه، تجهیزات نمایشگاهی، اسکان ، پذیرایی و جابه جایی این عزیزان به صورت رایگان انجام می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971016

وب گردی

وب گردی