دولت بدون مجوز مجلس اجرای خواسته‌های FATF را آغاز کرد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه تاکنون علامت مثبتی از جانب اروپائی ها نداشته‌ایم، گفت: اگر مجلس به بررسی لوایح الحاق ایران به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF ورود پیدا کند، به طور جدی با آن مخالفت خواهیم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی درباره لوایح الحاق ایران به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF گفت: هرچند مقام معظم رهبری راجع به مواد این کنوانسیون به طور شفاف سخن گفتند، ولی هنوز سرنوشت این لایحه مشخص نشده است، لذا من از همکارانی که دوباره به بهانه‌های مختلف، این لایحه را مطرح می‌کنند، متعجبم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وقتی که مقام معظم رهبری به طور شفاف موضع‌گیری کرده‌اند، دیگر چه بهانه‌ای برای بررسی دوباره آن داریم که مجلس و دولت در این باره تصمیم بگیرند.

شهریاری با انتقاد از تصمیم گیری‌های دولت و مجلس در این زمینه گفت: هنوز تکلیف اروپا به هیچ وجه روشن نشده است و تاکنون هیچ علامت مثبتی از جانب این کشورها نداشته‌ایم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به اینکه ان شالله این لایحه مجددا مطرح نشود، اضافه کرد: اگر مجلس به بررسی این لایحه ورود پیدا کند، به طور جدی با تصویب آن مخالفت خواهیم کرد.

شهریاری درباره اینکه ایران تاکنون بیش از 80 درصد برنامه اقدام FATF را انجام داده است، اظهار داشت: وزیر اقتصاد دولت یازدهم بدون دریافت نظر مجلس و صرفا با توجه به نظر دولت، آن را امضا کرد. آنها کار خلافی انجام دادند، زیرا هیچ معاهده بین‌المللی تا زمانی که به تصویب مجلس نرسیده است، نباید ابلاغ شود، اما متاسفانه وزیر وقت اقتصاد این کار را انجام داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تصویب لوایح مرتبط با FATF باعث کاهش قیمت ارز می‌شود، بیان کرد: این دو مقوله هیچ ارتباطی با هم ندارند. متاسفانه چون دولت به دنبال اجرای کامل برنامه FATF است و ما نیز نمایندگانی در مجلس داریم که همکاران دولت هستند و حضورشان در مجلس را مدیون دولت هستند و دارای تفکر سیاسی خاصی هستند، می‌خواهند دین خود را ادا کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 971106

وب گردی

وب گردی