نیروی زمینی به یک نیروی تخصصی تبدیل شده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دیگر از یگان‌های سنتی خبری نیست امروز نیروی زمینی به یک نیروی تخصصی تبدیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز، کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش تجهیزات جدید با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: آنچه بر ما از سوی ولی امر مسلمین تکلیف شده جهت پاسداری از ارزش‌های اسلامی و میهن عزیزمان است؛ راهی نداریم جز اینکه روی پای خود بایستیم. باید به تولید و روی پای خود ایستادن به عنوان تکلیفی که مقام معظم رهبری آن را نهضت قطعه‌سازی نامیدند افتخار کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: نیروی زمینی با افتخار اعلام می‌دارد امروز این نیرو با اطاعت از فرمایشات ولی امر مسلمین در کارخانجات خود مجموعه‌ای را دارد که مسئولیت نوسازی، بهینه‌سازی و تولید را در نیروی زمینی به عهده دارد.

حیدری با بیان اینکه جهاد خودکفایی نیروی زمینی هم دیگر مجموعه تولید و بهینه‌سازی تجهیزات این مجموعه است, گفت: دو مجموعه خودکفایی شهید زرهرن و جهاد خودکفایی نیروی زمینی دو بال افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه خودکفایی نیروهای ارتشی است با استعانت از خداوند متعال و اطاعت از ولی امر مسلمین و با نگاه به داخل و بهره‌گیری از نیروی جوان،‌متخصص، شاداب که چه به صورت نیروی وظیفه و چه کارکنان پایور در خدمت ارتش جمهوری اسلامی هستند موفق به طراحی، ساخت، بهینه‌سازی و نوسازی تجهیزات ارتش شده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه در 28 رشته توانستیم تولید علم و فناوری داشته باشیم,گفت: این دستاوردهای صنعتی به کمک نیروهای متخصص ما موجب شده است که امروز بنده با افتخار اعلام کنم نیروی زمینی روی پای خود ایستادن را ثابت کرده است البته باید این خودکفایی را ادامه داده و تعمیق ببخشیم.

حیدری با بیان اینکه یگان‌های نیروی زمینی را از حالت سنتی خود خارج کرده‌ایم, گفت: در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی دیگر از یگان‌های سنتی خبری نیست امروز نیروی زمینی به یک نیروی تخصصی تبدیل شده است امروز از یگان‌های پیاده عبور کرده‌ایم چرا که جنگ‌های امروزی در کسری از ثانیه باید مدیریت شوند لذا نیازمند قوایی هستیم که مجهز به تهاجم سریع باشد بنابراین عمده یگان‌ها را مجهز به توانایی‌های تهاجمی سریع تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای یگان‌های زرهی ساختارهای جدیدی تعریف شده است گفت: امروز با نگاه به تهدیداتی که علیه کشورمان صورت می‌گیرد اقدام به تولید تجهیزاتی کردیم حتی می‌توان آنها را صادر نمود در بعد تجهیزات ضد زره هم ادواتی را تولید کردیم باید توجه داشت که وقتی یگان دفاعی نیروی مخصوص را ایجاد یا ساختارشان را تغییر می‌دهیم باید تجهیزات آنها را به روز کنیم.

حیدری با تاکید بر اهمیت خودکفایی گفت: خدا را شاکرم که ما را با نعمت ولایت آشنا کرد که به کمک آن توانستیم روی پای خود ایستادن را تجربه کنیم به دوستداران نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران اعلام می‌کنم که تمام این توانمندی‌ها را بخشی از قدرت دنیای اسلامی تلقی کنیم و خردسند باشیم برادری از برادران شما به خودکفایی نظامی رسیده است و اگر برادری مسلمان به این تجهیزات نیاز داشت از آن استفاده کند.

حیدری یادآور شد: دشمنان نظام اسلامی و ملت ایران هم از این توانایی‌ها عصبانی باشند و به قول شهید بهشتی از این عصبانیت‌ها بمیرند و بدانند اگر علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه ای کنند طومار انها پیچیده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971157

وب گردی

وب گردی