نگاهی به روزنامه‌های دانشجویی دنیا

روزنامه های منتشر شده در دانشگاه های جهان به بررسی مسائل متنوع و مختلفی از جامعه دانشگاهی و دولتی خود پرداخته اند که در ادامه به بیان مختصری از آن ها می پردازیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه «Epigram» که در دانشگاه «بریستول» لندن منتشر می شود، طی مقاله ای با عنوان « فیسبوک چه مقدار اطلاعات از شما دریافت می کند؟» به قلم «لوک اونگر» به بررسی میزان اطلاعاتی که فیسبوک از کاربران خود می گیرد، پرداخته و نویسنده برای نمونه حساب کاربری خود را در فیسبوک مورد مطالعه قرار داده است. نگارنده می نویسد:« همه ما می دانیم که سیستم رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک عادت به ردیابی تاریخچه جستجوی های ما دارند و شاید این اطلاعات را به دیگر شرکت ها بفروشند. با بررسی حساب کاربری خود به نتایج تکان دهنده ای رسیدم. مسئله نقش فیسبوک در انتخابات سال 2016 آمریکا جنجال زیادی به پا کرد و تحقیقات جدیدی در مورد چگونگی جمع آوری اطلاعات به وسیله فیسبوک در حال انجام است. این شرکت حتی زمانی که از نرم افزار خارج می شوید نیز، شما را دنبال می کند. فیسبوک اطلاعات من را به 160 کمپانی در سراسر دنیا فروخته است. پیام ها و وضعیت در فیسبوک توسط کارکنان دیده می شود. مسئله نگران کننده این است که فیسبوک یک پروفایل از داده های چهره من را دارد و به وسیله آن، من را به عکس های مربوط برچسب می کند. با فروش این اطلاعات می توان چهره ام را شبیه سازی کرد. مارک زاکربرگ طی حضور خود در مجلس سنا یادآوری کرد که تمرکز اصلی فیس بوک به عنوان یک شرکت، «جمع کردن مردم است» که به آن رسید. فیس بوک چنین ابزار ارزشمندی برای بسیاری از مردم در سطح جهانی است. با این حال، هر دو تیم فیس بوک و قانون‌گذاران باید قوانین فعلی را بررسی کنند، تا سایت امن و شفاف باشد.»

روزنامه «قرمز و سیاه» در مطلبی با عنوان « امید برای دریمرها: دریافت کنندگان داکا در جست‌و‌جوی تحصیلات تکمیلی» در مورد مشکلاتی که دریمرها برای ادامه تحصیل در آمریکا پیدا می کنند، نوشته است. نگارنده در این زمینه می نویسد: « آلدو به عنوان یک دریمر نمی تواند مانند دیگران به دانشگاه دلخواه خود برود. او حتی با قوانین جدید نمی تواند در دانشگاه جورجیا تحصیل کند. یک گروه از دانشجویانی که در این شرایط به سر می بردند، با تظاهرات خواستار دسترسی به تحصیلات تکمیلی این دانشگاه هستند. اگر چه بنیان‌گذاران اصلی این گروه، اکنون فارغ التحصیل شده اند. دانشجویان در سراسر آمریکا با مشکل و نگرانی های این چنینی دست و پنجه نرم می کنند و باید منتظر ماند تا دید که دولت، در آینده چه تصمیمی در مورد آن ها خواهد گرفت.»

روزنامه «تیم منتخب» وابسته به دانشگاه کمبریج در مطلبی با عنوان « آیا قمار در بین دانشجویان یک مشکل است؟» به بررسی رواج قمار بین دانشجویان انگلستان پرداخته است. این روزنامه در این زمینه می نویسد:« آخرین آمار از کمیته قمار انگلستان نشان می دهد که 1.2 میلیون دانشجوی انگلیس قمار می کنند و از هر 3 دانشجو دو نفر آن ها قمار می کنند که ممکن است برای برخی از آن ها بدون آسیب باشد اما در برخی، باعث ایجاد بدهی و در طولانی مدت باعث ایجاد مشکل خواهد شد.» تیم میلر، مدیر اجرایی کمیسیون قمار انگلیس، از دانشگاه ها خواسته تا دانشجویان را از بخش های تیره تر قمار و خطرات مربوط به این نوع رفتار آگاه سازد. برنامه های آموزشی در مورد مسائلی چون جنسی، دارو و الکل در دانشگاه ها رایج هستند و آموزش در مورد خطرات قمار را نیز باید به لیستشان اضافه کنند.»

روزنامه «دانشجویان آکسفورد» وابسته به دانشگاه «آکسفورد» انگلستان در مطلبی با عنوان « آکسفورد پشتیبانی از کارآفرینان اجتماعی را گسترش می دهد» به قلم «جعفر کین» به معرفی برنامه های جدید دانشگاه آکسفورد در زمینه حمایت از کارآفرینان می پردازد. نگارنده در این زمینه می نویسد:« دانشگاه آکسفورد اعلام کرده است که برنامه های پشتیبانی جدیدی را برای شرکت های اجتماعی و راه اندازی استارت آپ ها در دانشگاه ارائه داده است. این دانشگاه از کسب و کارها با دو عنوان استارت آپ و spin-outs( تبدیل بخش های یک سازمان، به تجارت‌های مستقل) حمایت کرده است. معاون برنامه نویسی و نوآوری در دانشگاه آکسفورد، اظهار داشت که در سال 2016 این دانشگاه تعداد زیادی spin-outs جدید ایجاد کرد که از همه دانشگاه های انگلیس بیشتر است. این 24 شرکت شامل افراد نابغه دانشگاهی در زمینه های علوم پزشکی، ریاضیات، علوم فیزیک و علوم انسانی، با حمایت متخصصان بخش نوآوری دانشگاه بود. آکسفورد اعلام کرده که با پشتیبانی از کارآفرینان اجتماعی، اکنون می توان ایده های بزرگ تولید شده در آکسفورد را در سراسر جهان و برای بهبود زندگی مردم ارائه کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 971181

وب گردی

وب گردی