ترقی: منشا اصلی گروه «الاحوازیه»عربستان سعودی است

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: خواستگاه اصلی گروه تروریستی الاحوازیه از قدیم، عربستان سعودی بوده است.

حمیدرضا ترقی معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در اهواز و نقش عربستان در این حادثه اظهار داشت: خواستگاه اصلی گروه تروریستی الاحوازیه از قدیم عربستان سعودی بوده است و همواره مورد حمایت این کشور است.

وی افزود: اگر نگاهی سطحی به نوع تبلیغات این گروه داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که همواره در جهت منافع عربستان سعودی موضع گیری کرده اند؛ امروز نیز از حمایت بی چون و چرای عربستان برخوردار هستند. امارات متحده عربی هم از جمله حامیان اصلی این گروه تروریستی است.

ترقی ادامه داد: حمایت های مالی و پشتیبانی های معنوی عربستان سعودی و امارات را می توان به شکل کاملا محسوسی در اقدامات گروه تروریستی الاحوازیه مشاهده کرد که قطع به یقین در این راستا، اسناد و مدارک مهمی در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی درباره واکنش ایران به این حادثه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در واکنش به این نوع اقدامات که اقدامات منفعلانه ای است، به جدی ترین شکل ممکن عمل کرده است؛ ایران پاسخ این اقدام را در جای خود به گونه ای خواهد داد که آینده سلطه و حکومت استکبار جهانی با خطر جدی مواجه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971208

وب گردی

وب گردی