افزایش عجیب نرخ سکه و دلار تحت تاثیر نیویورک یا بی تدبیری مدیران تهران‌نشین؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور گفت: عامل اصلی نوسانات فعلی بازار ارز، طلا و سکه ضعیف بودن زیرساخت های اصلی ما در بخش اقتصاد مقاومتی است؛ بنابراین این افزایش بی سابقه ربطی به سخنرانی شخصیت های سیاسی کشور و جهان ندارد.

عبادالله محمد ولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، اظهار کرد: در شرایط فعلی ما نمی توانیم تحلیل منطقی و درستی از بازار ارز، طلا و سکه، داشته باشیم و بنده به عنوان کسی که سال‌ها در این حوزه فعالیت می کنم، اولین باری است که شرایط بازار موجود در کشور را این گونه متلاطم و بی‌نظم می بینم.

او ادامه داد: عامل اصلی این نوسانات و نابسامانی‌های فعلی کشور، ضعیف بودن زیرساختهای اصلی ما در بخش مقاومتی به ویژه اقتصاد مقاومتی است؛ چون امروز می‌بینیم با دو تا سه سخنرانی شخصیت‌های سیاسی کشور و جهان ریال ما به سرعت ارزش خود را از دست می‌دهد.

محمد ولی تصریح کرد: بیشتر این مشکلات‌ به سوء‌مدیریت مسئولان اقتصادی ما در روند مقاوم سازی و حمایت از صنایع مزیت‌دار، اشتغال زا و ارز آور برمی‌گردد و این ضعف عملکردی موجب شده که کشورهای بیگانه تهدیدهای خود را متوجه ریال و پول ملی ما کنند. عدم توجه به زیر ساخت‌های صنعتی کشور و نیروی انسانی کارآمد و بی اهمیتی به تولیدکنندگان صنایع خرد و کوچک در طی 4 دهه گذشته دستاوردی غیر از وضعیت موجود برای ما نخواهد داشت.

او افزود: پیش بینی می شود اگر همین روند مدیریتی در کشور ادامه یابد هر روز شاهد کاهش بیشتر ارزش پول ملی و افزایش بی رویه نرخ ارز، طلا و سکه در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971213

وب گردی

وب گردی