قنادباشی: سیاست های عربستان مبتنی بر خواسته های غرب است

کارشناس مسائل منطقه گفت: سیاستی که عربستان سعودی در پیش گرفته است، مبتنی بر خواسته های غرب است.

جعفرقنادباشی کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره نقش عربستان در مدیریت حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت:اگر بررسی کوتاهی از رسانه های عربستان داشته باشیم، به خوبی نقش آن ها در این حادثه آشکار خواهد شد.

وی افزود: رسانه های عربستان سال های متمادی است که تبلیغات بسیار مخربی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند؛ در سال های 8 سال دفاع مقدس نیز رسانه های سعودی همسو با سیاست های رژیم بعث عراق عمل می کردند.

قنادباشی ادامه داد: کلمه «الاحوازیه» لفظی است که صدام به کار می برد و خود را نماینده کشورهای عربی و ارتجاع منطقه می دانست؛ در حال حاضر نیز با توجه به نابودی رژیم بعث، ارتجاع منطقه متوسل به گروهک هایی شبهه رژیم بعثی شده اند که در مواردی با رژیم صهیونیستی نیز ارتباط دارند.

این کارشناس با اشاره به اظهارات محمد بن سلمان مبنی بر کشاندن درگیری ها به داخل ایران خاطرنشان کرد: این اظهارات و همچنین اظهارات دیگر مقامات سعودی مهر تاییدی بر نقش عربستان سعودی در مدیریت درگیری ها و حملات اخیر در داخل ایران است.

وی تاکید کرد: سیاستی که عربستان سعودی در پیش گرفته است، مبتنی بر خواسته های غرب است. به بیان دیگر می توان گفت که ریشه تمامی این اقدامات سفارتخانه های آمریکا و انگلیس در عربستان و امارات است که تصمیمات اصلی را می گیرند و پیوسته کوشش می کنند که با سیاست قدیمی اختلاف افکنی، هیچ گاه وحدت اسلامی در خاورمیانه شکل نگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971248

وب گردی

وب گردی