گسترش آموزش زبان روسی در دانشگاه دمشق

مسئولان دانشگاه دمشق اعلام کردند به دلیل استقبال ویژه مردم سوریه از زبان روسی و افزایش متقاضیان آموزش این زبان، دانشگاه دمشق ساختمانی ویژه برای آموزش زبان روسی اختصاص داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دانشگاه دمشق ساختمانی جدید برای بخش آموزش زبان روسی اختصاص داد و این اقدام در میان افزایش جایگاه و میزان استفاده از آن در میان سوری های داخل و خارج از این کشور انجام شده است.

فانته الشعال رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه دمشق گفت: افتتاح مرکز آموزش زبان روسی در دانشگاه دمشق حدود یکسال قبل انجام شد و بخش روسی هم اکنون بزرگ‌ترین قسمت در میان دیگر زبان های موجود در این دانشکده است، از این جهت دانشگاه تصمیم گرفت ساختمانی را به زبان روسی اختصاص دهد.

وی افزود: عمر دانشگاه ما بیش از 100 است و هم اکنون حدود 100 هزار دانشجو در حال آموزش 16 زبان مختلف در اینجا هستند، به دلیل افزایش جایگاه زبان روسی میان مردم سوریه تصمیم گرفتیم ساختمانی ویژه برای آن اختصاص دهیم و با توجه به سختی زبان روسی اقدام به دعوت از اساتید مختلف از روسیه نمودیم.

این مقام مسئول در دانشگاه دمشق تاکید کرد با وجود آن که ساختمان های این دانشگاه چندین بار در معرض بمباران قرار گرفت اما فعالیت های این مرکز بزرگ علمی در طول جنگ متوقف نشده است و اخیراً از دانشجویان زیادی که از مناطق آزاد شده از جمله دوما و درعا بازگشته اند استقبال شده است.

کد خبر: 971286

وب گردی

وب گردی