ساماندهی آموزش عالی به معنای ارتقای وضعیت موجود است

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه ساماندهی آموزش عالی به معنای ارتقای وضعیت موجود است، از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست از ساماندهی دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی در حوزه‌های انتخابیه‌ خود استقبال کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر در نشست خبری که در حاشیه برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه ایلام برگزار شد گفت: اصحاب رسانه با انعکاس نظر کار شناسان و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در بهبود وضعیت آموزشی کشور دارند و با امیدبخشی به قشر دانشجو نسبت به آینده به آنان اطمینان دهند که بعد ازهر سختی آسانی است.

وی به نقش رسانه‌ها در تبیین استانداردهای آموزشی اشاره کرد و افزود: متاسفانه ضعف کیفی امروز در برخی از مراکز آموزش عالی نتیجه رشد کمی بی‌رویه در گذشته است.

معاون آموزشی وزارت علوم شاخص‌های کیفی را شامل توازن بین تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجو، نیاز بازار، تجهیزات و امکانات آموزشی و توجه به وضعیت اقلیمی مناطق دانست و تصریح کرد: مدیریت منطقه‌ای، آمایش آموزش عالی، ماموریت محوری و ساماندهی برنامه‌های وزارت علوم برای حل این مشکلات است.

دکتر شریعتی نیاسر با بیان اینکه موضوع «مدیریت منطقه‌ای» به صورت جدی از طرف وزارت علوم در حال پی‌گیری است، گفت: طرح مدیریت منطقه‌ای در راستای تفویض اختیار به مناطق که مورد تأکید ویژه و جدی وزیر علوم نیز است، با تأکید بر دو ماموریت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مناطق، طراحی شده که فرآیند آن در حال تکمیل است و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی «ساماندهی» را یکی دیگر از برنامه‌های ویژه وزارت علوم در سطح کشور دانست و افزود: ساماندهی در سه وجه، ساماندهی موسسات غیر دولتی در قالب ادغام، تجمیع و تغییر مأموریت، ساماندهی رشته‌ها در سه گروه کم متقاضی، پر متقاضی و همتراز با تأکید بر اولویت دانشگاه‌های دولتی و ساماندهی محتوایی در زمینه‌های مختلف و از جمله بازنگری در دادن مجوزه دوره‌های تحصیلات تکمیلی و افزودن شاخص‌های جدید در این زمینه انجام خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه ساماندهی آموزش عالی به معنای ارتقای وضعیت موجود است، گفت: برخی موسات آموزش عالی غیردولتی در این زمینه از دانشگاه‌ها و مراکز دولتی پیشی گرفته‌اند.

وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست از ساماندهی دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی در حوزه‌های انتخابیه خود استقبال کنند و تصریح کرد: امروز در برخی از دانشگاه‌ها شاهد تجهیزات و فضاهای بلا استفاده و در دانشگاه و یا مرکز دیگر شاهد کمبود شدید امکانات هستیم که این راهکارها می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.

دکتر شریعتی نیاسر در پایان گفت: با توجه به شرایط کنونی اگر دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند قصد بازگشت به کشور را دارند با کمال میل آنان را پذیرش می‌کنیم و از طرف دیگر به دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران ارز دولتی داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971289

وب گردی

وب گردی