احتمال توقف خرید نفت ایران از سوی شرکت های هندی

یک روزنامه هندی به نقل از برخی منابع در شرکت های پالایش نفت هند از احتمال توقف خرید نفت آنها از ایران و یا کاهش خرید با آغاز تحریم های آمریکا از نوامبر آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، برخی رسانه ها اعلام کردند شرکت های پالایش نفت هند با آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران از نوامبر آینده خرید نفت خود از این کشور را متوقف می کنند.

روزنامه هندی «بیزینس استاندارد» از دو منبع در شرکت های نفتی هندی نقل کرده است بزرگترین شرکت های پالایش نفت هند قصد دارند پس از شروع تحریم های ایران در نوامبر آینده خرید نفت خود از ایران را متوقف کنند اما هنوز تصمیم نهایی خود در این خصوص را اتخاذ نکرده اند.

این منابع افزودند: شرکت های نفتی هندی در پایان ماه اکتبر در این باره تصمیم گیری خواهند کرد بنابراین امکان آن نیز وجود دارد که خرید نفت خود از ایران را کاهش دهند.

این اظهارات با اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز در پایان هفته گذشته در تعارض است که اعلام کرده بود هند پول نفت خریداری شده از ایران را با استفاده از روپیه و از طریق بانک های محلی پرداخت خواهد کرد.

هند بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است که روزانه حدود 450 هزار بشکه نفت از این کشور خریداری می نماید و صاردات نفت ایران روزانه حدود 2.3 میلیون بشکه نفت است.

با توجه به روابط مستحکم تهران و دهلی هند تلاش می کند به معافیت از تحریم های آمریکا در روابط تجاری با ایران دست یابد.

کارشناسان پیش بینی می کنند تحریم های آمریکا حدود 1.5 میلیون بشکه نفت ایران را از بازار جهان خارج کند و هم اکنون نگرانی های زیادی در خصوص جهش قیمت جهانی نفت بر اثر این اقدام آمریکا وجود دارد.

کد خبر: 971297

وب گردی

وب گردی