دختران انگلیسی بیش‌ترین مصرف‌کنندگان الکل در اروپا

آمارها نشان می‌دهد دختران کشور انگلستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بیش‌ترین میزان الکل را در روز مصرف کرده و حتی نسبت به پسران همسن خود نیز تمایل بیش‌تری به مصرف الکل دارند.

به‌گزارش ایسکانیوز، دختران کشور انگلستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیش‌ترین میزان الکل را مصرف می‌کنند.

براساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی، دختران نوجوان در سه کشور انگلیس، اسکاتلند و ولز در میان ۳۶ کشور اروپایی، جز ۶ کشور اول اروپا با بیش‌ترین میزان مصرف الکل محسوب می‌شوند.

مطالعات نشان می‌دهد، دختران انگلیسی حتی نسبت به پسران همسن خود نیز دو برابر بیش‌تر تمایل به مصرف الکل دارند.

مطالعات انجام شده در دانشگاه سنت اندروز نشان می‌دهد، در سال‌های اخیر میزان مصرف الکل در میان پسران بریتانیایی کاهش داشته این در حالی است که دختران این کشور همچنان بیش‌ترین میزان مصرف الکل را در اروپا دارند.

همچنین طی سال‌های اخیر سطح استرس و اضطراب در میان دختران این کشور افزایش یافته است.

هرچند که آمار مصرف الکل در کشور انگلیس از ۵۴ درصد در سال ۲۰۰۲ به ۳۰.۹ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است اما دختران این کشور بازهم بیش‌ترین میزان الکل را نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مصرف می‌کنند.

این درحالی است که تمایل در مصرف الکل در میان پسران انگلیسی در سال‌های گذشته کاهش داشته است. در سال ۲۰۰۲، ۵۵.۱ درصد از پسران این کشور حداقل دوبار در روز از الکل استفاده می‌کرده‌اند. آمارها نشان می‌دهد، این رقم میان پسران بریتانیایی در سال ۲۰۱۴ به ۲۵.۳ درصد رسیده است.

سرلان گیلمور رئیس اتحادیه سلامت الکل درباره افزایش میزان مصرف الکل در میان دختران انگلیسی می‌گوید: متاسفانه مصرف الکل در میان دختران و زنان انگلیسی تحت تاثیر فزایش سطح اضطراب در جامعه افزایش یافته است.

وی ادامه می‌دهد: دخترا و زنان ما هر روز فشار بیش‌تری را در زندگی احساس می‌کنند و این یکی از دلایل تمایل آن‌ها به مصرف الکل است. ازسوی دیگر رسانه‌های اجتماعی نیز با تبلیغات‌های فراوان و جذاب در زمینه نوشیدنی‌های الکلی، نقش مهمی در افزایش میزان مصرف الکل دارند.

جو انکلی مشاور مدیر گروه تحقیقاتی بهداشت کودکان و نوجوانان نیز دراین باره می‌گوید: امروزه نیازهای دختران برای درمان مسائل مربوط به بهداشت روانی بیش‌تر است.

وی ادامه می‌دهد: درحال حاضر مشکلات مربوط به سلامت روانی در میان دختران و زنان انگلیسی بسیار افزایش یافته و بسیاری از دختران برای مقابله با این مسائل روانی به مصرف الکل روی آورده‌اند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 971302

وب گردی

وب گردی