دستاورد ۵ ساله آخوندی در وزارت راه

مطابق آمار رسمی طی ۵ سال و یک ماه حضور عباس آخوندی در وزارتخانه راه و شهرسازی یعنی از مرداد ۹۲ تا شهریور امسال قیمت مسکن در تهران ۱۱۱.۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی قیمت متوسط مسکن در مناطق 22 گانه پایتخت در شهریور ماه امسال نسبت به ماه پیش از آن (مرداد) بالغ بر 9.3 درصد افزایش یافته است. مقایسه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران طی شهریور امسال با شهریور ماه سال گذشته نیز حکایت از رشد 73 درصدی (به طور دقیق 73.3 درصد) دارد.

در مناطق 22 گانه تهران متوسط قیمت یک متر متربع واحد مسکونی در ماه گذشته (شهریور) 8 میلیون و 122 هزار تومان و در مرداد امسال متوسط 7 میلیون و 430 هزار تومان بود.

مطابق آمار در مردادماه سال 92 یعنی ماهی که عباس آخوندی به‌عنوان دومین وزیر راه و شهرسازی کشور از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 3 میلیون و 834 هزار تومان و تعداد معاملات انجام شده 5550 فقره بود. در شهریور همان سال متوسط قیمت هر مترمربع با رشد 1.7 درصد نسبت به ماه پیش از آن به 3 میلیون و 899 هزار تومان رسیده بود.

از سوی دیگر در شهریور ماه امسال متوسط قیمت به 8 میلیون و 122 هزار تومان افزایش یافته است. بررسی جدیدترین قیمت مسکن با قیمت‌های زمان آمدن آخوندی به وزارت راه و شهرسازی نشان از آن دارد که در بازه مردادماه 92 تا شهریور 97 نرخ‌ها 111.8 درصد افزایش یافته است.

کارشناسان مهم‌ترین دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها به خصوص طی نیمه نخست امسال در بازار مسکن را تمرکز 5 ساله وزارت راه و شهرسازی بر تحریک تقاضا با استفاده از ابزار افزایش سقف وام خرید و بی توجهی به سمت عرضه و تولیدکنندگان مسکن اعلام می‌کنند.

منبع: تسنیم

400

کد خبر: 971306

وب گردی

وب گردی