رضوان طلب: دانشگاه‌‌های  متخلف در پذیرش هیات علمی از فراخوان جذب حذف می شوند

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم گفت: گروه و دانشگاهی که تنها با اعمال شرایط خاص، جذب یکسری از افراد مشخص را در نظر دارد از سیستم جذب هیات علمی وزارت علوم حذف خواهد شد.

دکتر محمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تخلف برخی از دانشگاه‌ها در تعیین شرایط اختصاصی برای جذب اعضای هیات علمی در فراخوان جذب شهریور‌ماه 97، گفت: فراخوان جذب که از سوی وزارت علوم اعلام می‌شود، به منظور مشارکت عمومی و ایجاد زمینه اجرای عدالت بین تمامی واجدان شرایط ترسیم شده است. اگر متوجه شویم دانشگاهی از شرایط اصلی جذب هیات علمی در وزارت علوم عدول کرده قطعا با متخلفین برخورد قانونی خواهیم داشت.

وی افزود: متاسفانه بعضی از دانشگاه‌‌ها شرایط خودسرانه و قابل تاملی را در جذب هیات علمی اعمال می‌‌کنند به گونه‌ای که تصور می‌شود صرفا جذب یکسری از افراد خاص را در نظر دارند.

رضوان طلب تاکید کرد: هر جا متوجه شویم گروهی و دانشگاهی تنها با اعمال شرایط خاص، جذب یکسری از افراد مشخص را در نظر دارد، قطعا برخورد قانونی خواهیم داشت و آن دانشگاه را از سیستم جذب کنار می‌گذاریم. به عنوان مثال یکی از موسسات آموزش عالی که در شرایط جذب خود عضو هیات موسس بودن را قرار داده بود از فراخوان جذب به طور کلی حذف شد.

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم متذکر شد: با مردم باید با صداقت برخورد کنیم و به ارزش‌هایی که عموم افراد از دانشگاهیان توقع دارند پای‌‌بند باشیم. اگر هر مجموعه‌‌ای وظایف خود را درست و بر مبنای عدالت انجام دهد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است، همه افراد واجد شرایط می‌‌توانند برای عضو هیات علمی شدن ثبت نام کنند و بعد از بررسی کامل و همه جانبه بر مبنای عدالت و شرایط یکسان می‌توانند به عنوان عضو هیات علمی جذب شوند.

رضوان طلب در پایان تاکید کرد: ششم مهرماه، آخرین فرصت ثبت‌نام جذب هیات علمی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی که فراخوان مستقل دارد) است که این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971313

وب گردی

وب گردی