چه کشورهایی بیشتر تحت تاثیرات آب و هوایی قرار دارند؟

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار نتایج یک تحقیق در خصوص تغییرات آب و هوایی در جهان اعلام کرد که کشورهای آمریکا، هند و عربستان بیشترین خسارات را در این زمینه متحمل خواهند شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه ایندیپندنت انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد بر اساس تحقیقات انجام شده در خصوص تغییرات آب و هوایی و میزان نقش آفرینی کشورهای اقتصادی در این پدیده، آمریکا بیشترین تاثیرات منفی را در این زمینه متحمل خواهد شد، این تحقیقات اطلاعات لازم را برای هر کشوری درباره شناخت میزان ضرر اقتصادی ناشی از تولید دی اکسید کربن فراهم کرده و نتایج فاجعه بار ناشی از خسارات قابل توجه این پدیده را برای بزرگ‌ترین قدرت های جهانی آشکار می کند.

بر اساس تحقیقات جدید انجام شده 3 کشوری که پیش بینی می شود بیش از دیگر کشورها از تغییرات آب و هوایی دچار خسارت شوند آمریکا، هند و عربستان هستند. در این تحقیقات بر اندازه گیری هزینه های اجتماعی انتشار گاز کربن و همچنین محاسبه میزان خسارت ناشی از تغییرات آب و هوایی تمرکز شده است.

تاثیرات و خسارات ایجاد شده توسط تغییرات آب و هوایی برای تمام جهان بیش از مقداری است که برآوردهای دولت های آمریکا از جمله دولت کنونی این کشور بیانگر آن است

به عنوان مثال تصمیم سازان سیاسی معمولاً به این واقعیت تاکید دارند که دی اکسید کربن خسارتی فوری برای اقتصاد به دنبال نخواهد داشت اما تحقیقات جدید انجام شده در این خصوص، بیانگر آن است که تاثیرات حقیقی تغییرات آب و هوایی می تواند بسیار شدیدتر از سابق باشد.

روزنامه ایندیپندنت در گزارش خود به اقدامات دولت آمریکا برای منحل کردن سازمان های محیط زیستی مختلف اشاره کرد که از جمله آنها می توان به خروج این کشور از توافق آب و هوایی پاریس اشاره کرد، اما ترامپ این اقدام را به دلیل انگیزه های اقتصادی انجام داد.

بر اساس این تحقیقات در واقع اقتصاد آمریکا از تغییرات آب و هوایی بسیار متضرر خواهد شد و این با وجود آن است که سیاسیون این کشور با این مسئله مخالفت کرده و به آن اعتقادی ندارند.

این تحقیقات تجمیعی از نتایج تحقیقات و نمونه های دیگری برای مشخص شدن میزان تاثیر افزایش دی اکسید کربن است. کارشناسان معتقدند نتایج این تحقیقات هشداری برای کشورهایی است که بیشترین خسارت ها را از این پدیده متحمل خواهند شد و باید تلاش بیشتری برای کاهش تغییرات آب و هوایی کنند.

کد خبر: 971318

وب گردی

وب گردی