یک باگ امنیتی در مرورگر فایرفاکس کشف شد

یک پژوهشگر امنیتی باگ (حفره امنیتی) جدیدی در مرورگر فایرفاکس کشف کرده که باعث از کار افتادن مرورگر و در بعضی اوقات باعث خرابی سیستم‌عامل می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، یک باگ DoS جدید (حفره امنیتی) در مرورگر فایرفاکس توسط Sabri Haddouche کشف شده است. این پژوهشگر آسیب‌پذیری‌های انکار سرویس (DoS) در مرورگرهای اصلی (کروم، سافاری و فایرفاکس) را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در جدیدترین باگ کشف شده در مرورگر فایرفاکس، فرایند پردازشی مرورگر در سیستم‌های لینوکسی و مک، دچار مشکل می‌شود و مرورگر اخطار Crash را به کاربر نمایش می‌دهد. در سیستم‌های ویندوزی این مشکل شدیدتر است و علاوه بر خرابی مرورگر، سیستم‌عامل نیز متوقف می‌شود و برای رفع مشکل کاربر باید راه‌اندازی مجدد سخت (hard reboot) انجام دهد.

طی آزمایش‌های انجام شده توسط ZDNet، این باگ DoS علیه آخرین نسخه فایرفاکس کار می‌کند. باگ تاثیری روی نسخه‌های اندرویدی و iOS این مرورگر ندارد.

اسکریپتی که از باگ سوءاستفاده می‌کند، فایلی تولید می‌کند که دارای یک نام بسیار طولانی است و کاربر را وادار می‌کند تا در هر میلی‌ثانیه آن‌ را دانلود کند.

جزئیات این حفره امنیتی به موزیلا ارسال شده و انتظار می‌رود در نسخه بعدی این نقص رفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971366

وب گردی

وب گردی