از مردم ایران و صدا و سیما به خاطر حمایت‌هایشان سپاسگزارم

در مراسم «گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی رسانه ملی» که با حضور رئیس سازمان صداوسیما و معاون برون مرزی برگزار شد، عهد التمیمی نوجوان قهرمان فلسطینی با ارسال ویدئویی از مردم ایران و صدا و سیما به خاطر حمایت هایشان و پوشش خبری وسیع مبارزاتش تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ مراسم «گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی رسانه ملی» با حضور رئیس سازمان صداوسیما، معاون برون مرزی، سفیر فلسطین، نمایندگان جنبش حزب الله ، حماس و جهاد اسلامی در تهران و نیز مدیران ارشد و همکاران این معاونت در سالن مولانای مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

این مراسم به مناسبت سالگرد شهادت اولین خبرنگار شهید معاونت برون مرزی «مایا ناصر» خبرنگار شبکه پرس تی وی در دمشق، به تجلیل از خبرنگاران برگزیده این معاونت اختصاص داشت. در این مراسم قرار بود از عهد التمیمی نوجوان شجاع و مقاوم فلسطینی که به تازگی به دلیل مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی، از بند 8 ماه زندان این رژیم غاصب آزاد شده است نیز با حضور وی و خانواده اش تجلیل شود، که مانع تراشی های رژیم صهیونیستی در نهایت مانع حضور وی در ایران و مراسم تجلیلش شد.

در این مراسم ضمن نمایش صحنه هایی شورانگیز از ایستادگی این دختر قهرمان فلسطینی در مقابل نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی، از ویدئوی ارسالی وی برای این مراسم، رونمایی شد.

تمیمی در این پیام ابراز کرده است: «سلام. می خواهم از مردم ایران و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم برای حمایتی که از ما کردند و پوشش خبری بزرگی که برای قضیه (مبارزات) من انجام دادند. متاسفیم که نتوانستیم با آنها (در مراسم گرامیداشت مجاهدت های رسانه ای خانواده معاونت برون مرزی صداوسیما ) باشیم. امیدوارم در آینده با آنها باشیم . ما همگی در ستیز با آمریکا و اسرائیل در یک مسیر واحدیم.».

پیش از این قرار بود «عهد التمیمی»، که رسانه ها از او به عنوان نماد مقاومت و سفیر جهانی انسانیت یاد می کنند با دعوت معاونت برون مرزی صدا و سیما جهت حضور در ایران و شرکت در مراسم تجلیل از وی حضور پیدا کند. خانواده تمیمی در این خصوص اظهار کرده بودند که مقامات دولت خودگردان فلسطین به آنها اعلام کرده است که عوامل رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند که در این صورت مشکلات بسیاری برای آنها پیش می آورند و بدین وسیله به آنها هشدار داده اند. باسم التمیمی پدر دختر قهرمان فلسطینی گفته بود : با توجه به مبدل شدن دخترم «عهد»، به سفیر جهانی انسانیت در شرایط فعلی، آن ها نگران نزدیک شدن او به ایران یا هر کشور دیگری که مخالف اسرائیل است هستند؛ زیرا از هم صدایی مخالفان خود واتحاد رای و نظر آنان بسیار می هراسند. در واقع همفکری ها و اتحاد مخالفان رژیم صهیونیستی و استکبار آمریکایی باعث به تعویق افتادن واخلال در نقشه های آنان برای تجزیه منطقه و اجرای نقشه های صهیونیستی آنهاست.

عهد التمیمی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که اگر سفرش به ایران زندانی شدن او را هم به دنبال داشته باشد، از چنین کاری اِبایی نخواهد داشت.

وی در خصوص سفرش به ایران اظهار کرده بود: من به خوبی مطلع هستم که سفر به ایران چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت. احتمال دارد که من را به زندان بازگردانند اما هرگز زندان ما را نمی ترساند. اگرچه شرایط در زندان سخت است اما نمی تواند مانع و سدی در برابر ما باشد.

عهد التمیمی در 10 دسامبر 2017 در حالی که تلاش می‌کرد جلوی ورود نظامیان صهیونیست به منزلشان در روستای «نبی‌صالح» (غرب رام‌الله) را بگیرد به همراه مادرش بازداشت و در 21 مارس 2018 به هشت ماه زندان محکوم شد، او در 29 ژوئیه 2018 پس از تحمل حبس ، آزاد شد.

گفتنی است در این گرامیداشت که به بهانه سالگرد شهادت نخستین شهید معاونت برون مرزی مایا ناصر برگزار شده بود، از 22 خبرنگار معاونت برون مرزی نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971385

وب گردی

وب گردی