جانباختگان مسمومیت با الکل به  13 نفر رسید/ آمار مسمومان الکلی ,۱۵۴ نفر

رئیس ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۵۴ نفر مسموم و ۱۲ نفر به دلیل مسمومیت با الکل متانول فوت کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز سرپرست اورژانس کشور از مرگ 13 نفر از هموطنان طی 48 ساعت گذشته تاکنون بر اثر استفاده از مشروبات الکلی در برخی نقاط کشور خبر داد.

دکتر پیر حسین کولیوند افزود: 9 تن از این جانباختگان مربوط به استان هرمزگان، 2 تن از استان البرز و 2 نفر دیگر نیز از استان خراسان شمالی هستند.
وی گفت: براساس آخرین اطلاعات و آمار موجود تعداد 60 نفر نیز بر اثر استفاده از اینگونه مشروبات الکلی دچار مشکلات کلیوی شده و هم اکنون در بیمارستان در حال دیالیز هستند.
سرپرست اورژانس کشور گفت: برخی از این افراد که به همین علت دچار مسمومیت شده بودند پس از مداوا از بیمارستان مرخص شده و تعداد 90 تن نیز هم اکنون به دلیل شدت مسمومیت بستری شده اند.

چند ساعت پیش پیرحسین کولیوند با اشاره به مسمومیت عده‌ای با الکل متانول و جان باختن تعدادی از آنها گفت: براساس گزارش‌های رسیده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسمومیت با الکل متانول در برخی استان‌های کشور مانند البرز، خراسان شمالی و هرمزگان متاسفانه باعث مرگ تعدادی شده است.

وی در مورد تعداد بیماران دچار مسمومیت و فوتی‌های ناشی از مصرف الکل گفت: تاکنون ۱۵۴ نفر از هموطنان دچار مسمومیت شده و ۱۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر کولیوند علائم مسمومیت در برخی مواقع با تاخیر نمایان می‌شود که این عوارض می‌تواند موجب کوری، نارسایی حاد کلیه، کما و در نهایت منجر به مرگ افراد شود.

تاکنون ۱۵۴ نفر از هموطنان دچار مسمومیت شده و ۱۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند

انتهای پیام/

کد خبر: 971433

وب گردی

وب گردی