دانشگاه «سگد» مجارستان برای همکاری های دانشگاهی با ایران اعلام آمادگی کرد

مقام های دانشگاهی مجارستان در کنفرانس «روسای دانشگاه های جهان» که در شهر بوداپست برگزار شد و در آن هیات ایرانی شرکت داشتند برای همکاری های دانشگاهی با کشورمان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سفارت ایران در مجارستان، پروفسور 'روو لاسلو' رئیس دانشگاه «سگد» مجارستان در نشست با هیات دانشگاهی کشورمان از گسترش همکاری بین این دانشگاه با دانشگاههای ایران همچون یزد و شیراز استقبال کرد.
محمد صالح اولیا رئیس دانشگاه یزد نیز در این دیدار با معرفی ظرفیت های دانشگاهی و وضعیت آماری تعداد دانشجو و اعضای هیات علمی کشورمان به علاقمندی برای همکاری های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی با طرف های مجاری اشاره کرد.
غلامعلی رجبی یزدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان نیز در این نشست به روند رو به توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی بین تهران و بوداپست اشاره و خواهان تقویت همکاری در زمینه های مختلف بین دانشگاه «سگد» مجارستان با دانشگاههای ایران شد.
در این دیدار همچنین محورهای همکاری بین دانشگاه یزد و این دانشگاه در حوزه های فنی و مهندسی، فیزیک و ریاضی و علوم آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به اجرایی شدن تفاهمنامه بین دو دانشگاه تاکید شد.
همچنین مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه های پزشکی و بیمارستانی همکاری های خود را با دانشگاه سگد مجارستان گسترش داده و در زمینه تبادل استاد و دانشجو اقدام هایی در سال جاری تحصیلی صورت گیرد.
مسعود نصیری رئیس دانشگاه سمنان نیز در این دیدار حوزه های همکاری با دانشگاه فنی و اقتصاد بوداپست را در ملاقات با رئیس دانشگاه «سگد» مجارستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد و مقرر شد در بخش هایی مانند تبادل استاد و دانشجو ارتباطات گسترده تر شود.
کنفرانس روسای دانشگاه های مجارستان همه ساله با حمایت وزارت امور خارجه و وزارت توانمندی های انسانی این کشور و با دعوت از روسای دانشگاهها که با طرف های مجاری همکاری دارند در بوداپست برگزار می شود.
در این نشست علاوه بر مقام های علمی و دانشگاهی مجارستان، روسای برخی دانشگاه ها دیگر کشورهای همچون ایران ، اسپانیا، آنگولا، برزیل، پرتغال، هند، اسلواکی، تایوان، استرالیا، کلمبیا، موزامبیک و کوبا حضور داشتند.

کد خبر: 971455

وب گردی

وب گردی