پاسخ دیپلماتیک اما مغایر با واقعیت‌های جاری و تاریخی

پاسخ رئیس سیاستگذاری و استانداردهای خبری شبکه_بی_بی_سی در مصاحبه با برنامه دیدبان، به انتقادها علیه این شبکه در پوشش اخبار حمله تروریستی اهواز قانع کننده نبود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ رئیس سیاستگذاری و استاندارد های خبری شبکه بی‌بی‌سی در مصاحبه با برنامه دیدبان، خیلی خوب و دیپلماتیک به انتقادها علیه این شبکه در پوشش اخبار حمله تروریستی اهواز پاسخ داد اما این پاسخ قانع‌کننده و منطبق با واقعیت‌های جاری و تاریخی نبوده است.

دیوید جردن پذیرفته است که بی‌بی‌سی پیش از این در مورد برخی حملات مثل حمله به مترو لندن از حملات تروریستی استفاده کرد.

به گفته جردن استفاده از حمله تروریستی در بی‌بی‌سی معدود اما اشتباه بوده است و به دلیل حجم گسترده خروجی بی‌بی‌سی و تعلق خاطر خبرنگار به کشورش و استفاده از خبرنگار غیرمرتبط این اشتباها اتفاق افتاده است.

این دلایل را قانع‌کننده نمی‌دانم چون کارکنان بی‌بی‌سی فارسی که ایرانی هستند در مورد کشتار هموطنانشان از صفت تروریستی استفاده نمی‌کنند اما خبرنگار انگلیسی همین شبکه به علت تعلق خاطر به کشورش، از صفت تروریستی برای حمله به مترو لندن استفاده می‌کند.

نمی‌توانم بپذیرم استفاده از واژه تروریستی بر اساس سیاست‌های بی‌بی‌سی در این شبکه به علت اختلاف دیدگاه در مورد مصادیق اقدامات تروریستی ممنوع است.

همچنان معتقدم اقدامات بی‌بی‌سی در مورد پوشش وقایع کشورهای اسلامی و اروپایی دوگانه و مغرضانه است. استفاده واژه دولت برای گروه تروریستی داعش، بزرگنمایی وقایع منفی کشورهای اسلامی و سکوت یا کوچک‌نمایی وقایع مثبت این‌کشورهای نمونه هایی است که هر روز ان را از بی‌بی‌سی می‌بینیم‌ و می‌شنویم.

*رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی

اکبرنصرالهی

انتهای پیام /

کد خبر: 971487

وب گردی

وب گردی