منظری توکلی: الگوی مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان ریشه در دفاع مقدس دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: الگوی مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان ریشه در دفاع مقدس دارد. اگرمسائلی مثل مدیریت جهادی به عنوان ثمره‌‌ای پر افتخار از دفاع مقدس موضوع پایان نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها قرار گیرد، اثرات انکار ناپذیری خواهد داشت.

دکتر حمدالله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در گفت‌‌و‌‌گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تدریس مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها گفت: انتقال درست وقایع جنگ همانند دانشگاهی است که بسیاری از ارزش‌‌‌های دفاع مقدس، گذشت و ایثار رزمندگان را می‌‌تواند به شیوه‌‌‌ای صحیح و ملموس به نسل آینده انتقال دهد. اگر بخواهیم کل معارف جنگ را به نسل جوان منتقل کنیم رشته‌‌‌‌ای با نام دفاع مقدس را می‌‌‌‌توان در دانشگاه‌ها ایجاد کرد که قطعا سرمایه‌ گذاری عظیمی در راستای انتقال ارزش‌ها به نسل بعد خواهد بود.

وی افزود: حضرت آقا همیشه در صحبت‌های خود به مدیریت جهادی و انقلابی اشاره دارند که ریشه‌‌اش در دفاع مقدس است. بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس جوانانی فروتن با مدیریت جهادی و انقلابی بودند تا جایی که در بعضی از عملیات‌‌‌ها فرمانده پا برهنه بود؛ اما سربازان پوتین به پا داشتند، فرماندهان دفاع مقدس اصلا به جایگاه و مقام خود توجه نداشتند، هدف آنها فقط یک چیز بود؛ پیروزی اسلام و ایران. قطعا شرایط امروز جامعه ایران هم نیازمند چنین روحیه‌‌‌ای در میان مدیران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در ادامه خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین الگو‌‌هایی که از دفاع مقدس می‌توان برداشت، اعتماد به جوانان و پایه گذاری مدیریت جهادی و انقلابی در آن دوران بود. اگر در دانشگاه‌‌ها به این موارد انسان ساز، توجه شود و مسائلی مثل مدیریت جهادی به عنوان ثمره‌‌ای پر افتخار از دفاع مقدس موضوع پایان نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها قرار گیرد، اثرات انکار ناپذیری در شناخت بسیاری از افتخارات گمنام ایران زمین خواهد داشت.

منظری توکلی تاکید کرد: در حال حاضر درس مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌ها به صورت اختیاری تدریس می‌‌شود که مورد استقبال نسل جدید قرار گرفته و درصد بالایی از دانشجویان این واحد درسی را به طور آگاهانه و برای آشنایی با بخش مهمی از تازیخ سرزمین خود انتخاب می کنند.

گفتنی است، دکتر حمدالله منظری توکلی یکی از جانبازان دفاع مقدس است که در جزیره مجنون عملیات خیبر به درجه جانبازی نائل آمد و از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی به شما می‌روند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971495

وب گردی

وب گردی