کنترل بازار از دست اداره کنندگان آن خارج شده است/  بازار طلا و سکه در هفته اول مهر رکورد زد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور گفت: متاسفانه کنترل بازار از دست اداره کنندگان خود خارج شده است و به طور جدی برای این مسائل باید راهکارهای اساسی ارائه و اجرا کرد.

عبادالله محمدولی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم بازار طلا، سکه و ارز از هفته‌ دوم اردیبهشت‌ماه تا کنون یک روند فوق افزایشی را در پیش گرفته است و در هفته‌ی آخر شهریور ماه و اول مهر ماه می‌بینیم که هر مثقال طلا در طول روز بین 100 تا 150 تومان نوسان قیمت داشته است که با این وضعیت، نمی‌توان هیچ تحلیل درست و منطقی را برای این بازار ارائه کرد.

او با اشاره بر این موضوع که در هفته‌ی آخر شهریور ماه بیشترین افزایش قیمت در بازار طلا و سکه را تجربه کردیم، ادامه داد: بازار طلا و سکه در هفته‌ی اول مهر واقعا رکورد زد و به خاطر ندارم که در سال‌های اخیر با این چنین نوسانات و تلاطماتی مواجه بوده باشیم. متاسفانه کنترل بازار از دست اداره کنندگان خود خارج شده است و به طور جد برای این مسائل باید راهکارهای اساسی ارائه و اجرا کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر کشور افزود: با توجه به نزدیک شدن دوران تحریمی که قرار است از 14 آبان ماه بر ما تحمیل شود؛ پیش بینی می شود ما ادامه‌ی ماه مهر و آبان نیز این نوسانات و بی نظمی‌ها را داشته باشیم. عدم مدیریت و کنترل بازار و عدم اعمال سیاست‌های مناسب در این شرایط تحریمی قطعا در آینده‌ای نزدیک موجب نوسانات و مشکلات بیشتری در بازار طلا و سکه و ارز خواهد شد.

او عدم توجه به زیرساخت‌های صنعت کشور، نیروی انسانی توانمند و همچنین عدم توجه به بخش خصوصی و صنایع خرد و کوچک کشور در سال های اخیر را از دلایل اصلی ایجاد مشکلات کنونی در بازار های اصلی کشور مانند طلا و سکه و ارز دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 971497

وب گردی

وب گردی