پزشکی قانونی استان تهران در مورد گازگرفتگی با گازco هشدار داد

پزشکی قانونی استان تهران با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل ، ادارات و اماکن تجاری، پزشکی قانونی استان تهران نسبت به افزایش مرگ ناشی از گازگرفتگی با گاز CO هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در سال گذشته 191نفر و در 5 ماهه اول امسال 36 نفر در استان تهران به علت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخته اند که نسبت به پنج ماه سال گذشته که 49مورد بوده 27درصد کاهش داشته است.

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بر لزوم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز تاکید کرد و ضمن اشاره به این مسئله که استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش و نبود تهویه درست و مناسب محیط از جمله مهمترین دلایل تولید و تجمع گاز CO در منازل و اماکن تجاری و اداری است اعلام کرد برای تأمین گرمای منزل یا محل کار خود به هر وسیله ای متوسل نشوید و چنانچه شهروندان درخصوص اصول ایمنی از کارشناسان این امر کمک بگیرند ودر صورت استفاده از وسایل گرمازای دودکش دار حتما دودکش ها کاملا بررسی شوند.

معمولا مسدود بودن دودکش های دیوار از عوامل مهم ایجاد مسمومیت و گازگرفتگی و به خطر افتادن جان افراد محسوب می شود.باتوجه به اینکه گازco بدون بو وطعم است فردمتوجه گازمونواکسیدکربن نمی شود واین امرباعث می شود فردعلائمی نظیرسردرد، تهوع، سرفه خشک، احساس ناخوشی ودرمجموع علائم سرماخوردگی که بدون تب است ودرکودکان تهوع واستفراغ وحالت گیجی وخواب آلودگی ودربرخی موارد با افت سطح هوشیاری وتشنج همراه است.

این اداره کل ابراز امیدواری کرد با رعایت اصول ایمنی از سوی شهروندان، آمار مرگ های ناشی از گازگرفتگی در سطح استان کاهش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971523

وب گردی

وب گردی