سبحانی: بحث واگذاری سرخابی‌ها جدی است/ ابتدا باید مصوبه هیأت وزیران اصلاح شود

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: نامه وزیر ورزش و موافقت کلی رئیس جمهور نشان دهنده عزم جدی برای واگذاری دو باشگاه بزرگ پایتخت است.

سید جعفر سبحانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد موافقت رئیس جمهوری با واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار داشت: وقتی وزیر محترم ورزش و جوانان نامه‌ای به آقای رئیس جمهور ارائه می دهد، حتما موضوع جدی محسوب می شود و از حد علاقه‌مندی خارج شده است. به اعتقاد من این بار بحث واگذاری سرخابی ها جدی تر است. البته باید ابتدا مصوبه هیأت وزیران اصلاح شود.

وی با اشاره به این اتفاق که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با ثبت به عنوان «شرکت فرهنگی»، از روند واگذاری به بخش خصوصی خارج شدند، گفت: تا زمانی که مصوبه هیأت وزیران اصلاح نشود، هیچ کاری نمی توان انجام داد. تا وقتی این مصوبه پابرجاست، عملا انجام هرگونه کاری، غیر ممکن است؛ اما نامه وزیر ورزش و موافقت کلی رئیس جمهور نشان دهنده عزم جدی برای واگذاری دو باشگاه بزرگ پایتخت است.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سؤال که آیا موافقت رئیس جمهوری، شفاهی بوده یا کتبی، تصریح کرد: دقیقا اطلاعی ندارم؛ اما می دانم موافقت کلی کرده اند. وقتی نامه نگاری انجام گرفته یعنی مراحل جدی طی شده است ولی دفتر ریاست جمهوری باید به شکل دقیق تر نظر بدهد. ان شاءالله هیأت محترم وزیران، موضوع را بررسی می کند و هر زمان مصوبه، بازنگری و اصلاح شد، بدیهی است سازمان خصوصی سازی از تمام توان خود استفاده می کند.

سبحانی با تأکید بر تجربه موفق برگزاری 4 مزایده برای واگذاری سرخابی ها خاطرنشان کرد: ما تجربه خوبی از برگزاری مزایده سرخابی ها به دست آوردیم. 4 مزایده برگزار کردیم که دو مزایده مربوط به ماه های پایانی سال 1393 بود و دو مزایده به اوایل سال 1394 برمی گشت.

وی در خصوص بحث «اهلیت» مشتریان که در زمان مزایده های پیشین هم بسیار برجسته بود، گفت: باید منتظر بمانیم و ببینیم هیأت وزیران چه تصمیمی می گیرند. اگر مصوبه قبلی را اصلاح کردند، باید دید در مصوبه جدید چه مواردی را در نظر می گیرند. به طور مثال ممکن است کمیته ای برای احراز صلاحیت و اهلیت خریداران تشکیل دهند یا ممکن است مطابق روال واگذاری های دولتی انجام شود.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: همه این نکات قابل بررسی است اما همان طور که گفتم باید منتظر بمانیم تا مصوبه اصلاح شود. قطعا زمانی که مصوبه اصلاح شود، راهکار، شرایط و جزئیات فرایند واگذاری را اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 971525

وب گردی

وب گردی