دکتر رسولی درگذشت پروفسور عزیز جوانشیر را تسلیت گفت

دکتر اسحاق رسولی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل پیام تسلیتی را در پی درگذشت پروفسور عزیز جوانشیر صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، متن پیام بدین شرح است:

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

خبر جانگداز درگذشت مرحوم پروفسور عزیز جوانشیر؛ دانشمند پر آوازه ایرانی و از محققان مشهور کشور در رشته گیاه شناسی و اکولوژی، جامعه علمی کشور را در حیرت و اندوه فرو برد که بی‌شک جبران ضایعه فقدان چنین شخصیت‌های نخبه علمی بسیار سنگین و غیرممکن خواهد بود.

پروفسور عزیز جوانشیر در طول عمر پربرکت خود به عنوان دانشمندی برجسته و نابغه ای کم نظیر به مدارجی از علم در رشته گیاه شناسی و اکولوژی دست یافت که موجب فخر و مباهات همه ایرانیان به خصوص استان علم پرور و عالم پرور اردبیل شد. اگرچه درگذشت ایشان متاسفانه دنیای علم را از خدمات ارزنده ایشان محروم ساخت اما راه او توسط شاگردانش در جای جای ایران اسلامی و جهان ادامه یافته و جاودانه خواهد ماند.

باید اذعان داشت مرحوم جوانشیر همزمان با افتخارآفرینی های خود در عرصه علمی کشور و جهان، نقش بسیار موثر و کلیدی در توسعه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی زادگاه خود؛ استان اردبیل داشت که دانشگاه آزاد اسلامی نیز رشد و بالندگی خود را بخصوص در رشته کشاورزی مرهون اساتید بنام خود از جمله این عزیز از دست رفته می داند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ علمی دانشگاه آزاد اسلامی، این غم بزرگ و ضایعه جبران ناپذیر را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور به ویژه خانواده معزای این دانشمند بزرگ تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام /

کد خبر: 971530

وب گردی

وب گردی