معلق‌‌بازی وزیر راه‌و‌شهرسازی در سازمان‌های نظام مهندسی/ آخوندی تا کجا پیش می‌رود؟

بعد از لغو پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران به علت نافرمانی از ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های صادر شده از سوی وزیر راه و شهرسازی، شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیس سازمان نظام مهندسی کشور نیز نقره داغ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در تازه‌ترین اپیزود از سریال اختلافات و تنش‌ها بین آخوندی و سازمان‌های نظام مهندسی ، شنیده ها حاکی از آن است که رئیس سازمان نظام مهندسی کشور که از قضا عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی است، به علت عدم هم‌سویی و تخطی از فرامین نفر اول ساختمان شهید دادمان، پروانه اشتغال به کار او مانند مشاورش یعنی حسن قربانخانی رئیس سابق سازمان نظام مهندسی استان تهران، به حالت تعلیق درآمده است.

فارغ از هرگونه تعبیر و تفسیری یادآور شویم که در دی‌ماه 95 و با پیشنهاد آخوندی حکم ریاست سازمان نظام مهندسی کشور از طرف رئیس‌جمهور برای فرج‌الله رجبی صادر شد و رئیس وقت کمیسیون عمران تکیه بر صندلی دستیاز ویژه رئیس‌جمهور یعنی اکبر ترکان رئیس وقت سازمان نظام مهندسی زد.

شاید در زمان مذکور کمتر کسی فکر می‌کرد رجبی نیز به نقطه ترکان برسد! با یک فلش بک تاریخی به زمانی می‌رسیم که ترکان ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع ورود کارمندان شهرداری ها و وزارت کشور و اعضای شورای شهر به انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی را اشکا‌ل‌دار خواند و گفت ابلاغیه های آخوندی با گفته‌های مطابقت ندارد. ترکان که زمانی لقب ابوالمشاغل دولت را بر دوش می‌کشید نفر اول مورد اشاره این بخشنامه، ترکان بود که در آن‌زمان مصاحبه‌ای گفت هنوز کارم به جایی نرسیده که شیبانی (مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی) من را رد صلاحیت کند.

این مصاحبه آخرین صحبت ترکان علیه وزیر راه وشهرسازی نبود و او در مصاحبه‌ای با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز آخوندی را زورگو و مستبد نامید. زورگو و مستبد بودن کلید واژه‌ای شد که بعدها رجبی هم از آن استفاده کرد و اینگونه آن را خرج کرد: در مقابل زورگویی وزیر ایستادگی خواهیم کرد و قطعا سازمان نظام مهندسی را از این گردنه عبور خواهیم داد، اینکه یک وزیر نسبت به مقررات بالادست خود تجری به خرج دهد جای تاسف دارد و حتما رئیس جمهور باید موضع جدی نسبت به اقدام آخوندی داشته باشد.

کمتر از چند روز مانده به انتخابات هیات مدیره‌های سازمان نظام مهندسی کشور بحث تعویق انتخابات که پیشنهاد ترکان مشاور رئیس جمهور بود، همراهی و نظر مثبت رجبی را به همراه داشت ولی مقبول وزیر راه و شهرسازی نیفتاد و آخوندی بازهم با زبان تیز و طعنه ترکان را نشانه رفت. آخوندی این‌بار درباره همتای سبق خود گفت: باید عرض کنم که واقعا متاسفم که ایشان پناه‌گاه گروهی متخلف،‌ زیرپا گذارنده اخلاق و اصول حرفه‌ای مهندسی، امضافروش و حیف کننده اموال مردم شده‌اند که بی محابا پیشنهاد اقدام غیرقانونی به رئیس‌جمهور می‌دهند.

شنیده ها در ساعات پایانی شب گذشته حاکی از این بود که رجبی رئیس شورای مرکزی نیز مانند قربانخانی مورد بغض آخوندی واقع شده و در همین ارتباط حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ضمن تایید این شنیده ها به خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: به علت بی اعتنایی‌های متعدد رئیس سازمان نظام مهندسی کشور نسبت به ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی تصمیم به تعلیق پروانه اشتغال به کار او گرفته شد.

در همین ارتباط رجبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز گفت: احتمال دارد که پروانه اشتغال بنده را معلق کرده باشند؛ اما تا این لحظه چنین مطلبی به من ابلاغ نشده و امکان دارد که جزو بخشنامه هاى وزیر باشد که البته باید گفت چنین اقدامی از سوی آخوندی جای تعجب دارد.

او ادامه داد: دعواى ما با آخوندى تمامى ندارد و این کشمکش ها ادامه دار است. مى‌توان گفت که این اتفاق، اتفاق مثبتى است زیرا بالاخره باید یکبار براى همیشه تکلیف خودمان را با آخوندى و وزارتخانه مشخص کنیم، این قایم باشک‌بازى‌ها به جایى نمى‌رسد، از این طریق مى‌توان مواضع خود را مشخص کرد.

این عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: به دلیل تخلفات صورت گرفته از سوى وزارت راه و شهرسازی به دنبال لغو و ابطال انتخابات هیات مدیره‌های سازمان نظام مهندسی هستیم؛ زیرا مقررات لازم رعایت نشده است، به همین دلیل تقاضاى ابطال انتخابات را به حقوق دفاع از مهندسین داده‌ایم، حال باید منتظر ماند و دید که چه مى شود.

با شرایط موجود و اتفاقات پیش‌رو شاید بد نباشد گریزی به مصاحبه مهر با یک منبع آگاه در کمیسیون عمران مجلس طی هفته گذشته بزنیم که گفته بود: هفته آینده پیش از آنکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس مطرح شود، آواز سوی رئیس جمهور برکنار شده و یا شخصاً استعفا می‌دهد.

گویا بحث‌ و جدل بین مقامات وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان‌های نظام مهندسی کشور تمامی ندارد و هیچ‌کدام از این دو طرف حاضر به مصالحه نیستند و این وسط قطعا حقوق مهندسان که باید خواسته دو طرف باشد تنها موضوعی است که ممکن است لطمات جدی ببیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971561

وب گردی

وب گردی