دانشگاه آزاد اسلامی در رشد تکنولوژی بتن پیشرو است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و ارتقای تکنولوژی بتن و دانش فنی مهندسان رشته عمران پیشرو بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز، دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی و واحد تبریز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین مسابقات سراسری بتن گفت: پس از برگزاری موفقیت‌آمیز چهاردهمین دوره رقابت‌های دانشجویی بتن در سال ۹۵ به میزبانی واحد تبریز، شانزدهمین دوره نیز با بهره‌گیری از همه امکانات آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و استادان گروه فنی عمران این دانشگاه برگزار و این دانشگاه دوباره سهم خود را در راستای ارتقای تکنولوژی بتن و دانش فنی دانشجویان و مهندسان رشته عمران ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بتن به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در ساخت همه سازه‌ها، تونل‌ها، ابنیه‌های ژئوتکنیکی و اعضای غیرسازه‌ای در ایران و جهان شناخته شده است. این مهم به‌دلیل سهولت در استفاده، مناسب‌ بودن از نظر اقتصادی و داشتن قابلیت اطمینان بالا نسبت به سایر مصالح ساختمانی است.

دکتر جوانپور گفت: برگزاری مسابقات بتن بین دانشجویان رشته مهندسی عمران در همه گرایش‌ها و مقاطع تحصیلی، باعث ایجاد رشد و رقابت، همراه با ارتقای کیفیت و دانش فنی در بتن مصرفی شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان رشته مهندسی عمران دانشگاه‌ آزاد‌ اسلامی تبریز در زمینه تحقیقات بتن موفقیت‌های قابل توجهی در مسابقات بین‌المللیACI داشته‌اند، اظهار کرد: دانشجویان این واحد دانشگاهی سال ۲۰۰۳ در مسابقات بوستون آمریکا موفق به کسب مقام دوم جهان و در چهاردهمین و پانزدهمین دوره مسابقات دانشجویی بتن به‌ترتیب یک مقام سومی و دو مقام سومی را کسب کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ادامه داد: باید در دانشگاه‌ زمینه‌ای ایجاد شود تا دانشگاهیان در جامعه تحول ایجاد کرده و در حل مسائل و مشکلات کشور سهیم‌ باشند تا شاهد شکوفایی، توسعه و پیشرفت در تمام زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه مدیریت شهری و عمرانی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 971588

وب گردی

وب گردی