اصلاح تعرفه برق پرمصرف‌ها کمک به صنعت برق کشور است

رئیس دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: در وضعیت کنونی که کشور نیازمند مصرف بهینه در همه بخش‌ها از جمله آب و برق است، بخشی از جامعه به صورت بی‌رویه برق مصرف می‌کنند که اثرات سویی در صنعت برق کشور دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حیدرعلی طالبی، رئیس دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر، درباره اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف و اثرات آن در صنعت برق کشور اظهار داشت: در صورت کلی باید گفت اساساً قیمت کنونی برق بسیار پائین است و به همین جهت تمام مشترکین نسبت به مصرف درست و حفظ این کالای با ارزش اهتمام لازم را ندارند.

او ادامه داد: در خصوص پرمصرف‌ها همانطور که آمار رسمی از سوی وزارت نیرو اعلام شده، 30 درصد از کل مصرف برق کشور متعلق به این بخش است.

طالبی از سهم بالای پرمصرف‌ها ابراز تاسف کرد و گفت: در وضعیت کنونی که کشور نیازمند مصرف بهینه در همه بخش‌ها از جمله آب و برق است، متاسفانه بخشی از جامعه به صورت بی‌رویه برق مصرف می‌کنند که اثرات سویی در صنعت برق کشور دارد.

رئیس دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه بایستی دولت و مجلس هر چه سریع‌تر اصلاح تعرفه برق پرمصرف‌ها را در دستور کار قرار دهند، عنوان کرد: اجرای این طرح می‌تواند به صنعت برق کشور کمک کند و باعث پایداری هر چه بیشتر شبکه برق‌رسانی شود.

او در انتها تصریح کرد: بخش بزرگی از مردم حامی اجرای این طرح هستند، چرا که اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف به سود همگان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 971589

وب گردی

وب گردی