اژدهای هفت‌سر سلطه‌ آمریکا در قالب FATF سر بر نیاورد

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان تصریح کردند: باید با هوشمندی مواظبت کرد تا اژدهای هفت‌سر خوی سلطه‌گری آمریکا برای ادامه تحریم ها و تهدیدها در قالب های جدیدی همچون «FATF»، قرارداد آب و هوایی پاریس و... سر بر نیاورد.

به گزارش ایسکانیوز، در آخرین جلسه شوای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و در آستانه برگزاری دومین کنگره سراسری این جمعیت، علاوه بر جمع‌بندی مباحث مطرح در مجمع عمومی، اصلاحات لازم در اساسنامه جمعیت نیز به تصویب رسید.

جمعیت جانبازان در جریان رصد مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی با تقبیح حمله تروریستی شنبه گذشته در اهواز که منجر به مجروح شدن ۶۰ نفر از هموطنان و نیز شهادت ۲۵ تن از جمله یک کودک ۴ ساله و یکی از جانبازان دفاع مقدس شد، این اقدام را نمایان کننده چهره واقعی جبهه عبری، غربی، عربی علیه ملت ایران برشمرد.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان در ادامه حضور رئیس جمهور در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل را قابل تقدیر و تأثیرگذار خواندند و تأکید کردند: بهره گیری هوشمندانه رییس جمهور از ادبیات انقلابی و استکبار ستیزانه در نشان دادن بدعهدی‌های پیوسته و تاریخی آمریکا در رفتار با انقلاب اسلامی، رویکردی مثبت و مقتدرانه بود؛ ضمن اینکه تصویرسازی رئیس جمهور برای نشان دادن تولد نوعی ناسیونالیسم افراطی هیئت حاکمه آمریکا و تیم ترامپ با رفتارهای یکجانبه گرایانه و به راه انداختن جنگ اقتصادی و بین المللی از ویژگی های قابل تقدیر این سخنرانی بود.

از دیگر نکات برجسته سخنرانی رییس جمهور در صحن سازمان ملل که از نگاه جمعیت جانبازان قابل تأمل است، اشاره ایشان به صلح‌ستیزی و جنگ طلبی آمریکا و هم پیمانانش با حمایت همه جانبه سیاسی، نظامی، مالی و رسانه ای از تروریسم است که مصداق دشمنی با صلح و جنگ افروزی در عرصه بین الملل عنوان شد.

جمعیت جانبازان در عین حال به بخشی از اظهارات رییس جمهور ناظر بر دعوت مجدد از آمریکا برای بازگشت به برجام انتقاد کرد و با بیان اینکه چنین اقدامی مصداق «آزموده را آزمودن...» است، تاکید کرد: این درخواست زمینه را برای تکرار بدعهدی ها و نقض آشکار تعهدات که در گذشته رخ داد و سازو کار حقوقی محکم برای تنبیه پیمان شکن در قرارداد پیش بینی نشده بود، مجددا فراهم خواهد کرد.

این جمعیت با تاکید بر اینکه گریزگاه های حقوقی برجام موجب اجرا نشدن تعهد در مقابل تعهد، نقض در مقابل نقض، تحریم در مقابل تحریم و گام در مقابل گام شده است، خاطرنشان کرد: باید با هوشمندی مواظبت کرد تا اژدهای هفت‌سر خوی سلطه‌گری آمریکا برای ادامه تحریم ها و تهدیدها در قالب های جدیدی همچون «FATF»، قرارداد آب و هوایی پاریس و... سر بر نیاورد.

به اعتقاد جمعیت جانبازان، مواضع مستقل جمهوری اسلامی نشان داد می‌توان با پایبندی بر استدلال و منطق و رفتار انقلابی جامعه بین الملل را تحت تاثیر اهداف عدالتخواهانه انقلاب اسلامی قرار داد.

در ادامه این جلسه جمعیت جانبازان تلاش مجلس بویژه برخی کمیسیون ها برای پیگیری مطالبات مردم در روند افزایش قیمت ارز و کالا را قابل تقدیر خواند، اما در عین حال بر زمین ماندن درخواست چندباره مجلس برای تغییر تیم اقتصادی دولت و نیز معرفی سر رشته داران تصمیمات غلط اقتصادی و حلقه اول رانت خواران ناشی از این تصمیمات را نوعی بی اعتنایی دولت به مطالبه عمومی و تحقق پدیده شفاف‌سازی برشمرد.

این جمعیت تاکید کرد: اعلام آمادگی مجلس، قوه قضاییه، گروههای جهادی و جریان های سیاسی و اجتماعی برای حمایت همه جانبه از تصمیمات آرامش‌بخش دولت فرصتی است تا دستگاه اجرایی در بالا زدن زودتر آستین و بستن محکم کمربندها، پرشتاب تر عرصه مهار قیمت‌ها را به دست گیرد.

جمعیت جانبازان هرگونه پیوند زدن بین مهار قیمت کالا و ارز با تمکین کردن در مقابل سلطه جویی های پنهان وزارت خزانه داری آمریکا در قالب «FATF» و کنواسیون های وابسته به آن را فریبی بزرگ برشمرد و ضمن تاکید بر ضرورت دقت و هوشمندی مجلس در لایه برداری از پنهان های ‏«FATF»، افزود: آمریکا به دنبال دسترسی به تمامی اطلاعات بانک مرکزی در اختیار وزیر خزانه‌داری اش از طریق پیوستن ایران به «FATF» و کنوانسیون های پیوست آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 971597

وب گردی

وب گردی