خسارت سیلاب به تاسیسات آب و برق 25 روستا در استان گیلان/ ترمیم خرابی‌ها در کمتر از 24 ساعت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو از ورود خسارت به تاسیسات آب و برق 25 روستا در اثر سیل گیلان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، میثم جعفرزاده در تشریح وضعیت سیلاب در استان گیلان افزود: چهارشنبه عصر سیلاب در شهرهای تالش، رضوانشهر، اسالم و رودبار از استان گیلان موجب خسارت به تاسیسات آب و برق حوزه شهری و روستایی شد که به دلیل ادامه دار بودن بارش‌ها شدت سیلاب بالا بود.

او ادامه داد: تیم های عملیاتی مجموعه وزارت نیرو بلافاصله در محل حاضر شده و با تلاش شبانه روزی انجام شده، هم اکنون شرایط تامین آب و برق در این استان به حالت عادی بازگشته است.

او با اشاره به اینکه 25 روستا هم در حوزه آب و هم در حوزه برق دچار مشکل شد، افزود: در اولین اقدام تیم های عملیاتی، امداد اضطراری را شروع کردند. تانکرهای آبرسانی، آزمایشگاه های سیار و دستگاه های بسته بندی آب شرب در محل مستقر شد.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو تصریح کرد: پس از حدود 24 ساعت تعداد 24 روستا برق‌دار شد و عصر روز پنجشنبه بعد از اینکه مجموعه فرمانداری مسیر تردد را ایجاد کرد، تنها روستای بی برق منطقه صبح روز جمعه برق دار و به حالت عادی بازگشت.

جعفرزاده ادامه داد: در تالش، خط انتقال آب یک مجتمع روستایی شامل هشت روستا به دلیل رانش زمین آسیب جدی دیده بود که خوشبختانه به همت نیروهای عملیاتی، خط 400 میلی متری آبرسانی به منطقه ترمیم و عصر روز جمعه پس از شستشو وارد مدار شد.

او خاطرنشان کرد: سرعت عمل تیم های عملیاتی بسیار بالا بود و با توجه به استمرار بارش ها و طغیان رودخانه ها، کار کردن به لحاظ ایمنی ریسک بالایی داشت، اما 24 ساعته کلیه نیروهای عملیاتی پای کار بودند و توانستند وضعیت را به حالت عادی بازگردانند.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به آغاز فصل پاییز و سیلاب های احتمالی ناشی از بارش های فصلی گفت: با توجه به مانورهای مکرر انجام شده در مناطق مختلف، تمامی تلاش ما این است که خدمت رسانی در حوزه آب و برق در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971598

وب گردی

وب گردی