اردکانیان: استیضاح فرصتی برای پاسخگویی است / رسانه‌ها خوش مصرفی را به مطالبه‌ اجتماعی تبدیل کنند

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه استیضاح فرصتی برای پاسخگویی است، گفت: تصور کردم که نمایندگان مجلس به طور حتم در پس این تابستان پرچالش، قصد دارند درباره چگونگی پشت سرگذاشتن آن سوال کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو، در واکنش به طرح استیضاح خود در مجلس، گفت: چهارشنبه شب از این موضوع خبردار شده و تاکنون صحبتی با آنها نداشته ام.

او ادامه داد: می دانید که استیضاح یعنی طلب وضوح کردن است، فکر کردم نمایندگان حتما در پس این تابستان پرچالشی که داشتیم قصد دارند که سوال کنند چگونه این تابستان را پشت سر گذاشتید، بنابراین فرصتی برای پاسخگویی است که مراحل خود را طی می کند.

اردکانیان در مورد مشمولین قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در وزارت نیرو، گفت: قانونی که رییس جمهوری ابلاغ کرد به معاونت مربوطه ارسال شد که مشخص شود که در این وزارت خانه چند نفر مشمول این قانون می شوند و بر اساس لیستی که به من داده شد 2 نفر از مشاوران وزیر مشمول این قانون می شوند.

اردکانیان یادآور شد: جدای از بحث قانون منع به کارگیری بازنشستگان، اگر بخواهیم سیاست های دولت را در ارتباط با به کارگیری نیروهای جوان دنبال کنیم، باید به بافت پرسنلی وزارتخانه نگاه کنیم، با توجه به قوانین جاری تعداد قابل توجهی نیرو داریم که واجد بازنشستگی هستند.

پس از این ملاقات، وزیر نیرو از بخش‌های مختلف مانند اداره کل‌های اخبار داخلی و خارجی بازدید کرد و در جریان روند تهیه و تولید اخبار و گزارش‌های خبری، تصویری و انتشار آن‌ها روی خروجی‌های مختلف این رسانه قرار گرفت.

خبرنگاران گروه‌های مختلف نیز نظرها و پرسش‌های خود را در حوزه آب، برق و انرژی‌های نو با او مطرح کردند.

اردکانیان در جریان بازدید خود از این خبرگزاری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها بایستی خوش مصرفی در حوزه آب و انرژی و مدیریت واحد این مایع حیاتی را به مطالبه‌ اجتماعی مبدل کنند، عنوان کرد: اگر در کنار تامین آب‌های جدید، بارورسازی ابرها، شیرین کردن آب دریاها، استفاده از آب‌های ژرف و... شیوه‌های مصرف خود را اصلاح کنیم مطمئنا تامین آب دو برابر جمعیتی فعلی کشور نیز امکان‌پذیر ولی در غیر این صورت حتی اگر بخش اعظمی از آب دریا و اقیانوس را شیرین کنیم، تمام آب‌های داخلی و مرزی خود را جمع آوری کنیم، این اقدامات کارگشا نخواهد بود و تنها زمان را برای اصلاح این وضعیت از دست خواهیم داد.

او تاکید کرد: اگر ذات میان‌بخشی بودن آب به رسمیت شناخته شود مسلما شیوه تربیت ما در مصرف این مایع حیاتی را نیز تصحیح خواهد کرد. بنابراین رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین دستگاه‌های اجرایی و مصرف کنندگان باید از دانش کافی در این ارتباط برخوردار باشند تا بتوانند این مهم را به مطالبه‌ای اجتماعی مبدل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971612

وب گردی

وب گردی