حاکمیت دولت الکترونیک تنها راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ابراز امیدواری برای از بین رفتن مقاومت برخی دستگاه‌ها در یکپارچه‌سازی اطلاعات گفت: حاکمیت دولت الکترونیک تنها راه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی مویدی خرم‌آبادی امروز در مراسم رونمایی از منظومه سامانه‌های تجارت ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: پیشگیری از قاچاق کالا و ارز یک ارزوی دیرینه همواره متولیان امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که همه آنها تنها راه پیشگیری از قاچاق را سامانه‌ها می‌دانسته‌اند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بنا به دستور رئیس جمهور و هیات دولت در ابتدای امسال اولویت ما تمرکز بر سامانه‌ها بود که خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌ها این ارزوی دیرینه برای پیشگیری از قاچاق کالا توسط سامانه‌ها در حال تحقق است.

او با بیان اینکه وزارت صمت و شخص وزیر برای راه‌اندازی این سامانه‌ تلاش زیادی انجام داده است، گفت: آنچه در مورد سامانه‌ها اتفاق افتاده حاصل همدلی، همراهی و همکری و تلاش مضاعف دستگاه‌ها منهای آن عده‌ای بوده که به دلایلی نهایت همکاری را نکرده‌اند و قطعا آنها هم موظفند به این قافله بپیوندند.

مؤیدی خرم آبادی اظهار داشت: تنها راه مبارزه با قاچاق کالا تمرکز بر سیستماتیک کردن سامانه‌ها و حاکمیت دولت الکترونیک است و اگر در 40 سال گذشته آن چنان که باید در بحث مبارزه با قاچاق کالا موفق نبوده‌ایم، به دلیل انجام کار سنتی و دستی بوده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: اگر می‌خواهیم اقتصاد ما از مفاسد و الودگی‌ها نجات یابد همگی باید به سمت سیستماتیک کردن و غالب کردن نگاه سیستماتیک بر فرآیند مبارزه با قاچاق و تجارت در اقتصاد باید داشته باشیم و مطمئن هستیم، گامی که امروز برداشته شد با مداومت و استمرار و مقاومت و با دستوراتی که ریاست جمهور در این راستا ابلاغ شده، قطعا شرایط ما در آینده نسبت به وضع بد موجود بهتر خواهد بود.

او با ابراز امیدواری برای از بین رفتن مقاومت برخی دستگاه‌ها در یکپارچه شدن اطلاعات گفت: شکستن مقاومت ما را زودتر به هدفمان نزدیک می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 971617

وب گردی

وب گردی