کاهش هر امضا به منزله فروریختن دیواری از فساد است

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی گامی بزرگ برای شفاف‌سازی فعالیت‌ اقتصادی است، گفت: هر اقدامی که برای کاهش یک مجوز و یک امضا برداشته شود، قطعا به ازای آن دیواری از فساد فرو می‌ریزد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، غلامحسین شافعی امروز در مراسم رونمایی از منظومه سامانه‌های تجارت ایران که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی گام بزرگی برای شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: هر اقدامی که در جهت کاهش یک مجوز، یک امضا و یک مراجعه برداشته شود، قطعا به ازای کمتر شدن هر مجوز و مراجعه به اداره و امضا، یک دیواری از فساد فرو می‌ریزد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه فعالان اقتصادی هم از این اقدامات استقبال می‌کنند، افزود: ما حاضریم میلیون‌ها دلار را صرف هزینه ماشین الات را برای تکنولوژی جدید کنیم، اما حاضر نیستیم درصدی از این مبلغ را برای ارتقای نیروی انسانی و بخش آموزش هزینه کنیم و بنابراین استفاده مطلوب ما از تکنولوژی‌ جدید با مشکل مواجه می‌شود.

او با بیان اینکه راه‌های مبارزه با قاچاق کالا تاکنون راه‌های بنیادی و بنیانی نبوده گفت: البته باید شرایط کنونی را هم درک کرد که اکنون در شرایط عادی اقتصادی قرار نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: زمانی می‌توان با قاچاق کالا مبارزه جدی کرد که قاچاق کالا غیر اقتصادی و پرریسک شود.

او با اشاره به برخی شنیده‌ها، بیان داشت: وقتی یک بشکه 220 لیتری بنزین با رقم حدود 5 میلیون تومان مبادله شود، بنابراین مبارزه با قاچاق کالا کار خیلی سختی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 971622

وب گردی

وب گردی