منظومه سامانه‌های تجارت ایران با حضور وزرای صمت و ارتباطات رونمایی شد/ شفافیت فرآیند تجاری کشور

منظومه سامانه‌های تجارت ایران با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه بین المللی رونمایی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شاتا در راستای تحقق دولت الکترونیک در وزارت صنعت ، معدن وتجارت ، منظومه سامانه‌های تجارت ایران رونمایی شد.

این مراسم که با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،رئیس مرکز توسعه و تجارت الکترونیک،رئیس مرکز توسعه و تجارت، معاونت امور اقتصادی و بازرگانی و دیگر مسئولان در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، برایجاد یکپارچگی و هماهنگی الکترونیکی بین دستگاه های دخیل در فرآیند تجارت خارجی و داخلی و ارتقای سطح تعامل دستگاه ها و یکپارچگی اطلاعات تجاری کشور تاکید شد.

شایان ذکر است، در این نمایشگاه، سامانه‌های جامع تجارت ، جامع انبارها و مراکز نگهداری‌کالا، شناسه کالا، اعتبار سنجی ‌و رتبه بندی اعتباری با هدف کاهش مفاسد اقتصادی و تسریع و تسهیل فرآیند تجارت داخلی و خارجی کشور رونمایی و وارد فاز اجرایی شد.

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا یکی از 4سامانه ای است که امروز رونمایی شد. در این سامانه با واقع نمایی میزان موجودی انواع کالا امکان مدیریت و تنظیم بازار را با دقت بالاتر فراهم می کند.

سامانه شناسه کالا نیز با ایجاد یک زبان مشترک برای تبادل اطلاعات کالایی،تناقضات آماری بین دستگاه ها را کاهش می‌دهد و در سیستمی شدن تصمیم‌گیری‌ها، کاهش خطاهای انسانی و تسریع فرایندهای مربوط به کنترل کالا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

همچنین سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری با هدف کاهش مفاسد اقتصادی، راه اندازی شد .این سامانه با اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری راهکاری پیشرفته جهت ایجاد سهولت برای بازرگان با سابقه مثبت است و باعث ایجاد انگیزش برای اصلاح رفتار تجاری و ایجاد سابقه واعتبار مثبت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971625

وب گردی

وب گردی