دکترولایتی: نتانیاهو فردی مجنون است

مشاور مقام معظم رهبری در اموربین الملل گفت : خیلی عجیب است که نتانیاهو چنین فرد مجنونی در این کشور غاصب حاکم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز،دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه دیدار با رئیس مطالعات بین‌المللی و استراتژیک دانشگاه پکن که عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت:‌ هیأت علمی از چین و دانشگاه پکن که یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های چین به‌شمار می‌آید در ایران میهمان دانشگاه آزاد اسلامی بود که ملاقات‌های مختلفی با دکتر طهرانچی داشتند. هدف اصلی از این سفر دعوت برای ارتباط علمی و تکنولوژی و ایجاد روش‌های آموزشی بین دانشگاه‌های ایران و چین است.

وی افزود: در این ملاقات‌ها قول‌های خوبی بین دو طرف رد و بدل شده و بنا شد مرکز مطالعات مشترکی بین پکن و تهران ایجاد شود تا با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند. همچنین بین این دو هیأت قرار ایجاد امکانات برای تبادل استاد و دانشجو گذاشته شده چرا که برای پیشرفت تکنولوژی حتما باید از تکنولوژی‌های نوین اطلاع داشته باشیم و با اتکا به نیروهای ارزشمند خودمان فعالیت کنیم.

دکتر ولایتی در ادامه گفت: با این همکاری‌ها نشان می‌دهیم که محدودیت برای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و ایران با روسیه و چین و دیگر کشورهای آسیایی روابط علمی و فن‌آوری خوبی برقرار کرده است.

وی با اشاره به اینکه دیدار بعدی با این هیأت در دانشگاه پکن برگزار می‌شود، گفت: بنا شده تا ظرف یک ماه برای ساماندهی همکاری‌های علمی و فناوری، مرکز مطالعات راه‌اندازی شود. با توجه به اینکه چین یکی از بزرگ‌ترین کشورهایی است که با ایران روابط استراتژیک دارد، این ارتباطات ایجاد شده و بر اساس توصیف دیپلماسی نگاه به شرق بارها گفته شده که راه اینکه ایران به پیشرفت خودش ادامه دهد نگاه به شرق است، این تعاملات ادامه می‌یابد.

مشاور مقام معظم رهبری در اموربین الملل درباره نقطه‌نظر مشترک هیأت چینی با ایران که آمریکا دشمن این ارتباط است، گفت: آمریکا بی‌دلیل و به‌خاطر زیاده‌خواهی‌اش به‌دنبال کم شدن روابط کشورها با یکدیگر است و هر کشوری که برخلاف خواسته‌های وی عمل کند، تحریم می‌کند ولی خبر ندارد که این کار آمریکا، خودزنی است و اگر قرار باشد با همه کشورها قطع ارتباط کند، خودش منزوی می‌شود. نمونه این مسئله عنوان کردن دشمنی علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل بود که کشورهای دیگر با گفته‌های وی موافق نبودند.

وی در ادامه گفت: آمریکا دوست ندارد ایران به‌عنوان کشور بانفوذ در منطقه با کشور قدرتمندی در شرق آسیا مانند چین ارتباط مؤثر داشته باشد اما این ارتباط وجود دارد و ما با اتکا به توانایی خودمان مانع از حضور آمریکا و دخالت وی در امورداخلی می‌شویم چرا که با چین مشترکات زیادی داریم و آمریکا را دشمنی مشترک می‌دانیم.

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اظهارات نتانیاهو درباره مرکز هسته‌ای ایران در تورقوزآباد گفت: خیلی عجیب است که نتانیاهو چنین فرد مجنونی در این کشور غاصب حاکم است. البته شاید طبیعت غصب یک کشور و نفرین فلسطینی‌هاست که نتانیاهو حاکم رژیم غاصب شده و حرف‌هایی از سر جنون می‌زند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971667

وب گردی

وب گردی