رستمی: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان علاوه بر دانش باید مهارت معلمی بیاموزند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در آیین بازگشایی و استقبال از نو دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که در پردیس نسیبه برگزار شد، با اشاره به شرافت و فضیلت معلمی و خانواده تعلیم و تربیت کشور، بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی با اشاره به تمایز دانشگاه تربیت معلم در پرورش معلمان انسان ساز و تربیت کننده نسل آینده، افزود: نگاه به این دانشگاه نباید مانند سایر دانشگاه ها باشد زیرا ماموریت و رسالت آن متمایز و موضوع آن انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی با تاکید بر کسب مهارت معلمی علاوه بر مهارت های دانشی در این دانشگاه، خاطر نشان کرد: مهم است که معلم از چه طریقی وارد آموزش و پرورش می شود، کسب مهارت معلمی باید در تربیت معلم اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) بر اهمیت و ضرورت احراز شایستگی و صلاحیت برای پذیرش مسئولیت ها، تاکید و تصریح کرد: برای معلمی به سبب اهمیت آن نیاز به کسب شایستگی ویژه آن است که باید در مجموعه ی و دستگاه تعلیم وتربیت خاص علاوه بر آموزه های علمی، صلاحیت های معلمی نیز آموخته شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به دانشگاه فرهنگیان به عنوان بزرگترین دانشگاه تربیت معلم کشور، گفت: با عنایات مقام معظم رهبری و همت مسئولان توجه به دانشگاه فرهنگیان در اولویت قرار گرفته است.

وی بر لزوم توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و توجه به نیازهای دانشگاه را مورد تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی در پایان به دانشجومعلمان توصیه کرد: در این مهلت و فرصت دانشجویی در کار تعلیم و تربیت بتوانند با خودسازی، خود شناسی و کسب مهارت های لازم بر حرکت بخشی به نسل آینده تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 971751

وب گردی

وب گردی