وزیر خارجه بوسنی حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد

وزیر خارجه بوسنی در پیامی به ظریف حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «ایگور سرناداک» وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین در پیامی به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین آمده است: با تاسف عمیق و اندوه فراوان خبر حمله تروریستی در رژه نظامی شهر اهواز که منجر به جان باختن جمعی از مردم بیگناه، نظامیان و کودکان شد را دریافت کردم.

وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: از طرف وزارت امور خارجه بوسنی و هرزگوین و خود، عمیق‌ترین مراتب تسلیت و همدردی صادقانه را به خاطر این حادثه غم انگیز ابراز و این اقدام را محکوم می‌کنم.

وی افزود: مبارزه جهانی علیه گروه‌های تروریستی و افراطی باید برای همه کشورها در جهان در اولویت قرار گیرد.

پیش‌تر نیز «باقر عزت بگوویچ» رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین و برخی سازمان‌های مردم نهاد بوسنیایی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای این اقدام تروریستی را محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کرده بودند.

همچنین ده‌ها تن از مقامات بوسنیایی و سفرای خارجی مقیم بوسنی هرزگوین روز سه‌شنبه سوم مهر ماه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و امضای دفتر یادبود شهدای اهواز ، این اقدام تروریستی را محکوم کرده و بر همبستگی خویش با دولت و ملت ایران و به خصوص خانواده‌های شهدا و مجروحان تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971765

وب گردی

وب گردی