تأمین ارز تجهیزات ترمینال سلام با نرخ آزاد

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه برای تأمین تجهیزات ترمینال سلام نظیر پله‌برقی‌ها و ایکس‌ری ارز آزاد تهیه کردیم، گفت: پروازهای داخلی فرودگاه امام از ترمینال سلام آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مقرر بود امروز مراسم رونمایی و افتتاح چندین پروژه الکترونیکی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شود که به علت آنچه فوت یکی از نزدیکان عباس آخوندی عنوان شد وی در این مراسم حضور نیافت بنابر این، این مراسم افتتاحیه به روزی دیگر موکول شد.

در این راستا مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران حضور یافت و ضمن عذرخواهی از آنها به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

شهرام آدم‌نژاد ابتدا با اشاره به ساماندهی تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: در این راستا مسیرهای تاکسی تفکیک و صف‌ها یکسان شده است.

او با تأکید بر اینکه معتقدیم اسنپ و تپسی نباید به فرودگاه امام بیاید، گفت: البته طبق مصوبات شورای عالی ترابری منطقه‌ای را در فرودگاه برای اسنپ و تپسی در نظر گرفته‌ایم که نپذیرفتند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: کرایه تاکسی‌ها تغییر یافت که این موضوع خردادماه امسال اجرا شد از سوی دیگر اصرار داریم که تاکسی‌های فرودگاه امام به تاکسی‌متر مجهز شوند زیرا در حال حاضر نزدیک‌ترین و دورترین مقصد از فرودگاه امام یک قیمت دارد.

او با اشاره به برنامه افتتاح پروژه‌های الکترونیکی در روز جاری گفت: قرار بود امروز این برنامه‌های الکترونیکی افتتاح شود که همه نیازهای مسافران فرودگاه امام را تأمین می‌کرد حتی برنامه‌ریزی شده است که اخذ تاکسی‌های فرودگاه به مقصد فرودگاه از داخل شهر تهران امکانپذیر باشد و قیمت آن 60 درصد هزینه فعلی فرودگاه به تهران خواهد بود.

* تأمین ارز آزاد برای واردات تجهیزات ترمینال سلام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره ترمینال سلام توضیح داد: در ترمینال سلام حتی یک ساعت هم کم‌کاری رخ نداده است در هر ساعتی از روز امکان بازدید از این ترمینال وجود دارد و پروژه به سرعت در حال انجام است و فقط روزهای تاسوعا و عاشورا ترمینال سلام تعطیل شد.

آدم‌نژاد ادامه داد: پروژه طبق برنامه زمانبندی فنی تاریخ تکمیل دارد اما ما تلاش کردیم زودتر و پایان شهریور امسال به پایان برسد که تأخیراتی رخ داد.

او به تأخیر در تأمین تجهیزات ترمینال سلام به دلیل ثبت سفارش اشاره کرد و گفت: پله‌برقی‌ها در گمرک بندرعباس مانده بود که گمرک کمک کرد ضمن اینکه نوسانات ارزی هم برای ما مشکل‌ساز شد همچنین نمی‌دانستیم ارز مورد نیاز را باید از کجا تأمین کنیم و آیا ارز نیما به ما اختصاص می‌یابد یا خیر که پس از بررسی‌ها مقرر شد ارز با مجوز بانک مرکزی به صورت آزاد دریافت کنیم تا تجهیزات ترمینال خریداری شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه تلاش کردیم ترمینال سلام را CIP کنیم،گفت:‌ در ترمینال سلام صف نخواهیم داشت این سیستم کانتینر است و از هر 52 کانتینر امکان خروج برای هر مقصد وجود دارد.

او توضیح داد: یک هندلینگ به ترمینال سلام می‌رود و همه شرکت‌هایی که با آن هندلینگ کار می‌کنند به ترمینال سلام می‌روند.

*راه‌اندازی پروازهای داخلی فرودگاه امام از ترمینال سلام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی ما را موظف کرده است پروازهای داخلی در فرودگاه امام راه‌اندازی شود،‌گفت: ابتدا قرار بود پروازهای داخلی در ترمینال شماره یک انجام شود اما زمانی که موضوع ترمینال سلام مطرح شد گفتیم که این پروازها به ترمینال سلام برود.

* اتصال شهر لجستیک 835 هکتاری به ریل و آزادراه

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره طرح جامع فرودگاه امام گفت: در طرح جامع سعی کرده‌ایم همه ظرفیت 14 هزار هکتاری را از امروز تمام نکنیم و برای آن برنامه نریزیم بلکه اجازه دهیم اگر کسی 20 سال دیگر هم مدیر این فرودگاه شد و برنامه خلاقانه‌ای داشت ظرفیت برای اجرا وجود داشته باشد.

او با اشاره به اجرای شهر لجستیکی 835 هکتاری در فرودگاه امام گفت:‌ در تهران حدود هزار هکتار بارانداز داریم که باید اصلاح شود که بهتر است به شهر لجستیکی فرودگاه امام خمینی (ره) بیاید.

او ادامه داد: این شهر لجستیکی از طریق مسیر 2.4 کیلومتری به کمربندی جنوبی تهران متصل می‌شود بنابر این شهر لجستیکی 835 هکتاری از سه طرف به ریل و آزادراه متصل خواهد شد و نظام موبیلیتی قوی خواهد داشت.

*کاهش پروازها و مسافر در فرودگاه امام پس از تحریم‌ها و نوسانات ارزی

او در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش پروازها به فرودگاه پس از تحریم‌ها گفت: دو شرکت هواپیمایی از قبل اعلام کردند به دلیل مشکلات اقتصادی به فرودگاه امام نمی‌آیند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: با توجه به وضعیت ارز و غیره فعلاً میزان مسافر کمتر از 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

او افزود: روند کاهشی در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شدت بیشتری داشت که ماه‌‌های قبل شاید این رقم متفاوت‌تر باشد.

* کاهش قیمت‌ها اصل اولویت‌دار اقدامات لجستیکی بود

او با بیان اینکه در سطح کشور در حوزه لجستیک خوب عمل نکرده‌ایم،‌گفت: ما با بازیگران در حوزه بار و صاحبان کالا ارتباط چندانی نداریم در حالی که ضرورت دارد لجستیک را با صاحبان بار آغاز کرد.

او با تأکید بر اینکه شهر لجستیکی ما قرار نیست انبار کالا باشد،‌گفت: هر اقدام لجستیک باید به کاهش قیمت تمام‌شده بینجامد در غیر اینصورت اشتباه عمل کرده‌ایم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 971806

وب گردی

وب گردی