شرکت‌های آب و فاضلاب برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تلاش کنند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: جبران توقف اجرای طرح‌ها در شرایط کنونی، سخت به نظر می‌رسد لذا شرکت‌ها باید شرکت‌ها باید توان خود را در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها به خرج دهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمیدرضا جانباز در بازدید از اجرای پروژه‌های شبکه جمع آوری شبکه فاضلاب شهرهای کلیشاد، سودرجان، قهدریجان، ایمانشهر و اشترجان استان اصفهان با بیان این مطلب افزود: شبکه فاضلاب شهرستان فلاورجان در سال جاری توانست ردیف بودجه دریافت کند که این این مهم در حالی است که تخصیص صدرصدی اعتبارات عمرانی شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد.
او با اشاره به دیگر روش‌های تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های شبکه فاضلاب شهرستان فلاورجان، گفت: در حال حاضر بودجه‌های عمرانی به پروژه‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی تخصیص می‌یابد، بنابراین برای اینکه اجرای پروژه‌های بخش فاضلاب در فلاورجان متوقف نشود باید به دیگر روش‌های تامین منابع مالی هم پرداخت.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استفاده از تبصره سه در اجرای طرح‌های فاضلاب اشاره کرد و گفت: هم اکنون شرایط اقتصادی مردم مطلوب نیست، اما باید با مشارکت از طریق ماده واحده تبصره سه، از توقف اجرای پروژه‌ها جلوگیری کرد چرا که با توقف اجرای طرح‌ها در شرایط کنونی، جبران آن سخت به نظر می‌رسد.
جانباز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر شرکت آبفا استان اصفهان در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور اجرای پروژه‌ها موفق عمل کرده است به طوری که می‌توان گفت در این زمینه در کشور پیشرو است، پس دیگر شرکت‌های نیز باید توان خود را در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها به خرج دهند.
او با بیان اینکه تامین آب شرب مردم استان اصفهان در فصل تابستان با توجه به منابع آبی محدود بسیار دشوار بوده است، عنوان کرد: کاهش ذخیره سد زاینده رود در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است، بنابراین تامین آب شرب مردم در چنین شرایطی در نیمه اول سال جاری بسیار مشکل بود.
او در پاسخ به استفاده از پساب حاصله شهرستان فلاورجان در همین منطقه گفت: مسئولان امر در نظر گرفتند که بخشی از پساب تولیدی هر منطقه‌ در همان محل مورد استفاده قرار گیرد مسلم است که مسئولان در فلاورجان هم می‌توانند بخشی از پساب تولیدی را ذخیره و سپس مورد استفاده قرار دهند.
همچنین در ادامه این نشست هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان طی سخنانی عنوان کرد: با پیگیری‌های مسئولین امر در استان و کشور بعد از 10 سال اجرای پروژه‌ها فاضلاب در فلاورجان ردیف بودجه به آن تعلق گرفت و 7.5 میلیارد تومان در سال جاری به آن تخصیص یافت که تاکنون یک میلیارد تومان آن جذب شده است.
او گفت: با اینکه فقط توانستیم یک میلیارد تومان از بودجه 7.5 میلیارد تومانی را جذب کنیم اما با همین محدودیت منابع مالی اجرای تاسیسات فاضلاب در فلاورجان ادامه دارد. بطوری که هم اکنون اجرای پروژه فاضلاب شهرهای بهاران، پیربکران و ایمانشهر نیز ادامه دارد.
انتهای پیام/

کد خبر: 971807

وب گردی

وب گردی