علت افزایش علاقمندی به دانشگاه های آسیایی

دانشگاه های آسیا به ویژه شرق و جنوب شرق این قاره، در بین دانشجویان جهان با اقبال خوبی روبرو شده اند. در این بین، رویکردهایی مانند هزینه های پایین تحصیل و زندگی، افزایش تعداد برنامه ها به زبان انگلیسی و همچنین رویکردهای جهانی، در این موفقیت بی تاثیر نبوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، علاقمندی دانشجویان در جهان برای ثبت نام در دانشگاه های آسیایی رو به افزایش است و در این بین عوامل متعددی دخیل بوده اند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

هزینه های پایین تحصیل و زندگی

محصل شدن در جایی که هزینه های کمتری داشته باشد، برای دانشجویان بسیار مهم است. در واقع ، فارغ از این که درآمد دانشجو هر قدر باشد، پول، عامل مهم و تعیین کننده ای در انتخاب دانشگاه به شمار می رود.

دانشگاه های آسیا، هزینه های تحصیلی بسیار پایین‌تری نسبت به آمریکا یا انگلستان و همچنین اکثر کشورهای اروپایی و استرالیا ارائه می دهند و این فقط هزینه تحصیل نیست؛ هزینه های زندگی نیز در این بخش از جهان نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است.

نزدیکی به زادگاه

برای دانشجویان منطقه آسیا-اقیانوس آرام، کشورهای همسایه فرصتی برای کسب تجربه هیجان انگیز تحصیل در خارج از کشور را فراهم می کنند، در حالی که از خانه هم آنقدری دور نیستند.

به طور کلی، دانشگاه های شرق و جنوب شرقی آسیا گزینه های خوبی برای دانشجویانی هستند که به دنبال تحصیل در خارج از کشورند؛ اما در یک فرهنگ آشناتر، نزدیک به خانه و با هزینه های کمتر. برای مثال آب و هوای فیلیپین بسیار شبیه به آب و هوا در هند است؛ بنابراین، آنها الگوهای بسیار مشابهی از بیماری ها دارند که به دانشجویان پزشکی هند که می خواهند در کشورشان طبابت کنند، کمک می کند.

افزایش تعداد برنامه ها به زبان انگلیسی

بخش بزرگی از برنامه ها در موسسات آسیایی به زبان انگلیسی تدریس می شود. «کیمبرلی دیکسیت» بنیانگذار مشاوره تحصیلی خارج از کشور، گفت: « در طول دو سال گذشته، بیشتر کشورهای جنوب و آسیای شرقی، برنامه های سطح بالایی را به زبان انگلیسی برای جذب دانشجویان بین المللی آغاز کرده اند.»

افزایش تعداد دانشگاه ها و استادانی که دارای مدرک معتبری از موسسات غربی هستند نیز به افزایش تعداد دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در آسیا هستند، کمک می کند.

بالا رفتن در رتبه بندی های دانشگاهی

بالا رفتن سطح دانشگاه های آسیایی در جهان، باعث شده تا بسیاری از دانشجویان بین المللی به این قاره متمایل شوند.

برای مثال اندونزی دارای 4 دانشگاه است که در رده بندی( Times Higher Education) در جمع 1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و دو دانشگاه فیلیپین در جمع 800 دانشگاه برتر و دانشگاه Putra مالزی (UPM) در رتبه 250 قرار دارد.

تمرکز مستقیم روی دانشجویان بین المللی

علاوه بر این، بسیاری از کشورها در این بخش از آسیا سیستم های آموزشی خود را برای جذب دانشجویان بین المللی تطبیق می دهند.

به عنوان مثال، خدمات آموزش جهانی مالزی (EMGS) و اداره مهاجرت برای ایجاد پروسه اخذ ویزای آسان برای دانشجویان بین المللی همکاری می کنند که قصد دارند از این طریق تا سال 2020 تعداد دانشجویان این کشور را به 200 هزار نفر برسانند.

در ویتنام، دو سال قبل، کل آموزش و پرورش با هدف جذب دانشجویان بین المللی بازنگری شد.

قوانین جدید ویتنام دانشگاه ها را به سه زیر مجموعه تحقیق محور، برنامه محور و آزمایش محور تقسیم کرده است که این طبقه بندی کمک می کند تا بسیاری از دانشجویان بین المللی انتخاب های بهتری را داشته باشند.

رویکردهای جهانی

در نهایت دانشجویان، خواهان این هستند که جای پیشرفت در حرفه خود داشته باشند و در دوره هایی شرکت کنند که بتوانند با بازارهای جهانی ارتباط برقرار کنند.

دانشگاه های آسیا تعداد اعضای هیات علمی خارجی خود را افزایش می دهند، دوره های خود را برای پاسخگویی به خواسته های دنیای مدرن منطبق می کنند و با سازمان های جهانی همکاری دارند که همین مسائل مطلوبیت آنها را افزایش داده است.

به نظر می رسد که پیوند دوره های باکیفیت بالا به زبان انگلیسی با فرصت های کاری جهانی، موجب افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در منطقه آسیا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 971810

وب گردی

وب گردی