اراذل و اوباش با تبر و قمه به جان خودروها  افتادند

معاون اجتماعی ناجا درباره حادثه شب گذشته تخریب تعدادی خودرو در ورامین توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار احمد نوریان معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در نشست خبری که امروز (یکشنبه) برگزار شد،گفت: نظم و امنیت کار ویژه نیروی انتظامی و محصول پلیس خدمتگذار در سراسر کشور است و در تمام جوامع امنیت نیاز تمام مردم است و بدون آن پیشرفت و تعالی غیر ممکن است.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی مأموریت‌ها در کشور پلیس تلاش کرده در اجرای مأموریت‌ها تمام توان خود را به کار گیرد و به نیازهای نو جامعه پاسخ روشن دهد و این نگاه راهبردی باعث شده است بین مردم و پلیس تعامل و رضایتمندی ایجاد شود، به رغم اینکه در یک سال و نیم گذشته مشکلاتی در کشور وجود داشته و پلیس در صدد حل مسائل و در کنار مردم بود و تلاش کرده است که با صبر کار کند تا دولت هم بتواند مشکلات اقتصادی را سر و سامان دهد و مشکلات اقتصادی بر طرف شود.

سردار نوریان گفت: هفته نیروی انتظامی را پیش رو داریم و تلاش داریم فعالیت‌های پلیس برای مردم روشن شود و باید برای پیشبرد مهمترین مسئله جامعه یعنی امنیت تعاملات معناداری با مردم برقرار شود.

معاون اجتماعی ناجا گفت: هفته نیروی انتظامی از ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه برگزار می‌شود و این هفته را به تمام همکارانم از نقطه صفر مرزی تا تهران که سرما و گرما و هیچ چیزی در ارائه خدمات آن‌ها تأثیری ندارد، تبریک می‌گویم.

سردار نوریان گفت: هفته ناجا امسال با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» نامگذاری شده است که برگرفته از صحبت‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

وی گفت: فرمانده ناجا همیشه به نیرو‌های پلیس توصیه کرده است که پلیس مقتدر، محبوب مردم و حافظ جان و مال و ناموس آن‌ها است و مردم ما نیازمند یک پلیس مقتدر هستند تا امنیت در جامعه برقرار و فضا برای ایجاد رشد اقتصادی و دانش اجتماعی فراهم شود.

سخنگوی ناجا گفت: پلیس نباید اجازه دهد که به جان، مال و ناموس مردم تعرضی شود که در این صورت پلیس امین و محبوب مردم است و همراهی مردم با پلیس ضامن موفقیت‌ ما است.

وی افزود: روز جمعه سردار اشتری فرمانده ناجا سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه هستند.

سردار نوریان تصریح کرد: از برنامه‌های ما در هفته ناجا افزایش ساعت کاری مراکز صدور معاینه فنی، صدور گواهینامه، مراکز صدور عدم سوء پیشینه و تعویض پلاک را خواهیم داشت.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما تسریع در رسیدگی به وضعیت خلافی وسایل نقلیه و ترخیص موتور و خودروهایی است که به دلیل تخلفات انضباطی توقیف شده اند، با در نظر گرفتن ضوابط خاص در دستور کار ما قرار دارد.

معاون اجتماعی ناجا گفت: سامانه مجازی پیگیری اموال مسروقه نیز در این هفته رونمایی می شود و 14 خدمت در حوزه فناوری در حوزه پلیس پیشگیری راه اندازی می شود که به تکریم ارباب رجوع کمک می کند.

سردار نوریان در رابطه با مشکلات ایجاد شده در مراکز صدور گواهینامه و کمبود کارت های صدور گواهینامه گفت: در حال حاضر مشکلی در صدور گواهینامه وجود ندارد و صدور گواهینامه ها طبق روال عادی انجام می شود.

وی افزود: براساس مصوبه دولت تا آذر 97 که جریمه‌ها یک برابر محاسبه می شود، اگر در هفته ناجا اقدام به پرداخت جریمه های خود کنند نسبت به بخشودگی جرائم دوبرابری اقدام می شود.

معاون اجتماعی ناجا گفت: اعزام تیم های پزشکی به مناطق مرزی با کمک مرزبانی و توزیع بسته های غذایی با کمک کمیته امداد و مرزبانی در مناطق محروم از دیگر برنامه های ما در هفته ناجا است که انجام می شود.

سخنگوی ناجا گفت: در هفته ناجا سریال گشت ویژه 2 در هفت قسمت و سریال دختر گمشده در شش قسمت از صدا و سیما پخش و از 4 بازی رایانه‌ای نیز رونمایی می شود.

سردار نوریان در رابطه با حادثه شب گذشته ورامین و تخریب تعدادی خودرو توسط چند نفر گفت: حادثه شب گذشته ورامین در دست بررسی است و بعد از تکمیل اطلاعات اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

وی گفت: در نمایشگاه ایپاس به دنبال به روز کردن تجهیزات پلیس و بومی کردن آن ها هستیم.

سخنگوی ناجا در پاسخ به این سوال که طی چند روز گذشته 27 نفر در شهرهای مختلف براساس مصرف مشروبات الکلی فوت و چندین نفر مسموم شدند که گفته می‌شود این مصرف کنندگان مشروبات الکلی تقلبی را از یک صفحه در اینستاگرام خریداری کرده اند و پلیس فتا در شناسایی این شبکه‌ها چه اقداماتی را انجام داده است؟، گفت: پلیس آگاهی این موضوع را پیگیری می‌کند و چندین نفر هم در این رابطه دستگیر شدند و بعد از تکمیل پرونده پلیس آگاهی اطلاع رسانی می‌کند.

وی در رابطه با حادثه ورامین گفت: 4 نفر در این حادثه شناسایی و دستگیر شدند که کفن پوش هم نبودند و فقط لباس سفید به تن داشتند و با تکمیل شدن اطلاعات اطلاع رسانی می شود.

تاکنون 3 نفر دستگیر شدند

گفتنی است:شب گذشته ؛ اراذل و اوباش درورامین به ۱۷ خودرو با پتک و قمه حمله کردند.

سرهنگ مرادی فرمانده نیرو‌ی انتظامی ورامین درباره این اتفاق گفت: متاسفانه عده‌ای از افراد ناشناس پس از حمله به خودرو‌های پارک شده در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرک اصلاح بذر به سرعت از صحنه متواری شدند.

سرهنگ مرادی بیان علت این حادثه را نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر دانست و افزود: تصاویر دوربین‌های ضبط شده نشان می‌دهند این افراد با سرو صورت پوشیده اقدام به این کار کرده بودند تا کسی به ماهیت آن‌ها پی نبرد.

در ده روز گذشته این سومین بار است که چنین حادثه‌ای در شهر ورامین رخ می‌دهد.

افراد ناشناس ۳۱ شهریور درمیدان رازی و شب دوم مهر در بلوار معلم و شهرک مخابرات ورامین، با چوب و تبر اقدام به شکستن شیشه خودرو‌ها کرده و متواری شدند.

به گفته برخی از شاهدان عینی، این افراد سوار بر موتورسیکلت در حالی که صورت خود را پوشانده بودند، با چوب و تبر به خودرو‌ها حمله کرده و پس از در هم شکستن شیشه خودرو‌ها متواری شدند.

این افراد علاوه بر شیشه، به بدنه تعدادی از خودرو‌های پارک شده نیز صدمه وارد کردند.

به گفته یکی از مسئولان قضایی ورامین تاکنون سه نفر در این زمینه دستگیر شدند و تحقیقات برای دستگیری دیگر عوامل ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971812

وب گردی

وب گردی