برنامه های درسی دانشگاهی باید تصویر روشنی از اسلامی شدن ارائه دهند

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: در هر برنامه درسی ارائه شده باید تصویر روشنی از اسلامی شدن آن برنامه وجود داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۵۵ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

در این جلسه به بحث و بررسی پیرامون سرفصل آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق محیط ‌زیست در مقطع کارشناسی ارشد اختصاص داشت، حداد عادل گفت: در هر برنامه درسی ارائه شده باید تصویر روشنی از اسلامی شدن آن برنامه وجود داشته باشد.

وی افزود: حداقل اقدام انجام‌شده در این زمینه گنجانیدن یک عنوان درسی در موردنظر اسلام پیرامون آن شاخه علمی است در این زمینه باید از افراط و تفریط پرهیز شود تا موضوع ضایع نشود.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: ترسیم و تبیین دقیق ارتباط علم و دین از اهم اقدامات و لوازم کار است در این مسیر باید توجه شود ارتباط و تأثیرگذاری دین در علوم انسانی با سایر شاخه‌های علم مانند علوم تجربی و... تفاوت دارد.

وی افزود: به نظر بنده باید اساتید این رشته‌ها بتوانند به جایگاه استنباط و اجتهاد در معارف اسلامی پیرامون این رشته‌ها برسند. رویکرد علم جدید تصرف در طبیعت است و پس از گذشت ۴ قرن بشر متوجه شد که محیط زیست در خطر است.

حداد عادل افزود: موضوع محیط زیست در اکثر علوم نمود دارد و امروز یکی از شاخص‌های حکمرانی خوب توجه به حفظ محیط زیست است.

انتهای پیام /

کد خبر: 971833

وب گردی

وب گردی