برگزاری دوره‌های "خواب" در دانشگاه "هاروارد"

دانشگاه "هاروارد" دوره‌هایی را برای دانشجویان جدید خود برگزار خواهد کرد که در آن، اثرات کم‌خوابی بر عملکردشان تذکر داده خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دانشگاه "هاروارد"(Harvard) در سال جاری دوره‌هایی را برای دانشجویان جدید خود برگزار خواهد کرد که در آن دانشجویان بتوانند نسبت به "خواب" آگاهی‌های خود را افزایش دهند.

این دوره پیش از ورود این دانشجویان به دانشگاه برگزار می‌شود.

این دوره‌ها در مقابله با یک مشکل مطالعاتی است که دانشجویان سعی دارند با استفاده از مصرف نوشیدنی‌های "کافئین‌دار" تمام شب را بیدار مانده و به مطالعه دروس دانشگاهی خود بپردازند.

"چارلز سیزلر" محقق خواب دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد این دوره‌ها را طراحی کرده است و معتقد است که این برای اولین بار در آمریکا است که این دوره برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد، دانشجویان برترین دانشگاه جهان اطلاعات جامعی از نحوه مراقبت از خودشان ندارند.

سیزلر پیش از تصمیم‌گیری برای انجام این دوره‌ها، با دانشجویان این دانشگاه بر سر موضوع "اثرات کم‌خوابی بر یادگیری" به گفت‌وگو نشست.

در این دوره‌ها ضرورت خواب مفید روی عملکرد آکادمیک و ورزشی دانشجویان بررسی می‌شود.

این در حالی است که خواب مفید تندرستی دانشجویان را نیز تضمین می‌کند.

"پائول باریرا" یکی از اساتید دانشکده پزشکی هاروراد گفت: دانشگاه هاروارد با این هدف این دوره‌ها را به دانشجویان معرفی کرد تا اثرات کمبود خواب روی یادگیری را برای دانشجویان بازگو کند.

وی ادامه داد، چند سال قبل، ما مطالعه‌ای را روی مچ دست دانشجویان انجام دادیم و دریافتیم که این دانشجویان طی هفته با مشکل جدی کم‌خوابی مواجه بودند.

پروفوسور " سیزلر" گفت: برگزاری این دوره‌ها حدود یک ساعت به طول می‌انجامد.

در یکی از جلسات این دوره‌ها، تصویری از خوابگاه دانشجویان به نمایش درمی‌آید و تصاویر فنجان‌های قهوه آنها که در اتاق موجود است نشان داده می‌شود تا اثرات کافئین و نور به دانشجویان تذکر داده شود.

در جلسه‌ای دیگر نیز به دانشجویان گفته می‌شود که کمبود خواب، موجب افزایش خطر بروز حملات قلبی، سکته مغزی، افسردگی و سرطان می‌گردد.

این دوره‌ها باعث می‌شود که دانشجویان به روند زندگی خود فکر کنند.

" سیزلر" اذعان کرد، ما می‌دانیم که این دوره‌ها، رفتار دانشجویان را فورا تغییر نخواهد داد.ولی آنها حق دارند که راجع به این مسائل آگاهی یابند.

وی افزود، حصول اطمینان از این موضوع که دانشجویان خواب کافی و مفید داشته باشند، به این معنی است که می‌توان از آن به عنوان یک سلاح مخفی برای مبارزه با مشکلاتی چون اضطراب وخستگی استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971865

وب گردی

وب گردی