میزان تلفات نظامی روسیه در سوریه اعلام شد

رئیس کمیته دفاع و امنیت در شورای فدراسیون روسیه، از میزان خسارت‌های مادی و تلفاتی جانی کشورش در طول سه سال حضور در سوریه پرده برداشت.

به گزارشایسکانیوز، ویکتور باندارف، رئیس کمیته دفاع و امنیت در شورای فدراسیون روسیه اظهار داشت: تعداد کشته‌ها در صفوف نیروهای فعال روسیه در سوریه در طول سه سال به ۱۱۲ تن رسیده است.

این اظهارات باندارف به مناسبت سه ساله شدن حضور روسیه در سوریه و آغاز عملیات نظامی‌اش در این کشور مطرح شد.

این مسئول روس تاکید کرد: نیمی از تلفات جانی روسیه در اثر سقوط دو هواپیمای "ان ۲۶" و "ایلوشین۲۰ " بوده است و نیروهای روسیه در طول این سه سال حدود هشت فروند هواپیما، هفت فروند هلی‌کوپتر و دو نفربر زرهی را از دست داده‌اند.

وی همچنین مقایسه‌ای کرد بین تلفات نظامی روسیه در این سه سال و تلفات غرب در جنگ عراق بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ و در این باره گفت: نیروهای غربی در طول سه سال اول جنگ علیه عراق ۲۵۱۵ نظامی خود را از دست دادند که ۲۳۰۹ تن آنها نیروی آمریکایی بودند. علاوه بر این که بین ۱۰ تا ۲۰ دستگاه تانک از نوع آبرامز و ده‌ها نفربر زرهی و ۵۰ خودروی نظامی از نوع برادلی و ۱۵ جنگنده و ۸۰ هلی‌کوپتر را از دست دادند.

باندارف در ادامه به جنگ افغانستان و میزان خسارت‌های روسیه در جنگ این کشور پرداخت و تاکید کرد، خسارت‌های روسیه در سه سال نخست در این کشور شامل از دست دادن حدود ۴۸۰۰ نظامی و از دست دادن دست‌کم ۶۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه خودروی زرهی، ۱۵ فروند هواپیما و ۹۷ فروند هلی‌کوپتر بود.

اخیرا ۱۵ نظامی روس در جریان ساقط شدن هواپیمای نظامی ایلوشین ۲۰ توسط سامانه‌های پدافند هوایی سوریه که به طور اشتباهی رخ داد، کشته شدند.

هواپیمای ترابری روسی از نوع "ان ۲۶" نیز در ماه مارس سال جاری میلادی در حین فرود آمدن در پایگاه حمیمیم سوریه منهدم شد که به کشته شدن ۳۹ نظامی انجامید.

روسیه برای اولین بار در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ دست به حملات هوایی در سوریه زد که بزرگترین مداخله آن پس از سال‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971908

وب گردی

وب گردی