کیانی: فعالیت در بخش کشاورزی مهم ترین ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی  استان کردستان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود در کردستان، فعالیت در بخش کشاورزی مهم ترین ماموریت کلیه واحدهای استان است و گیاهان دارویی بسیاری تولید کردیم که به مرحله تجاری سازی رسیده است.

محمدقربان کیانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج در گفت‌و‌‌گو با خبر‌نگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان گزینه اول هر داوطلب تا سال 1404 گفت: بالابردن شاخص‌های کیفی و حمایت بیشتر از آموزش و پژوهش و مهارت آموزی از فاکتورهای مهم انتخاب اول شدن هر دانشگاه است. دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز قدم‌‌های بسیاری در این زمینه برداشته و یکی از مهم‌‌ترین برنامه‌‌های این دانشگاه جذب جوانان انقلابی و نخبه است که قطعا تاثیر شگرفی بر پیشرفت و صعود این دانشگاه به مراتب بالاتر خواهد داشت.

وی افزود: در شرایطی که تنها تکیه دانشگاه آزاد به درآمدهای شهریه‌ای است باید درصدد افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای باشیم و از طریق ارتباط دانشگاه با صنعت و انعقاد قرارداد با صنایع و سازمان‌های گوناگون می‌‌توان کسری بودجه در دانشگاه آزاد را رفع و برای دانشجویان حاضر در این پروژه‌ها اشتغال ایجاد کرد.

رئیس واحد سنندج در ادامه خاطر نشان کرد: ایجاد امنیت شغلی و اشتغال فارغ التحصیلان مسئله مهمی است و دانشگاه آزاد در این زمینه حضور موفقی داشته تا جایی که بسیاری از واحدهای این دانشگاه از طریق برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و استارتاپ‌ها شرایط یک دانشگاه کار آفرین را فراهم نموده‌اند و از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌های فناور در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی زمینه حضور بسیاری از دانشجویان را برای تولید محصولات مختلف ایجاد کردند که مهم‌ترین دستاورد آن ایجاد اشتغال است.

کیانی یاد آورشد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به دانشگاه حل مسئله تبدیل شود و تا به امروز اقدامات خوبی در این دانشگاه صورت گرفته است که اگر به حل مشکلات جامعه بپردازد قطعا پرچمدار حل مسئله در آموزش عالی کشور خواهد شد در این راستا در بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قطب بندی و ماموریت هر واحد مشخص شده است و با توجه به نیاز هر استان محور فعالیت‌‌ها تعیین شده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با توجه به شرایط اقلیمی موجود آمادگی فعالیت در زمینه بحث کشاورزی را دارد و تا به امروز هم در زمینه تولید محصولات گیاهان دارویی دستاوردهای چشمگیری داشته است که بسیاری از این محصولات را به مرحله تجاری سازی رسانده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان متذکر شد: در حال حاضر شرکت‌های فناور در بسیاری از واحدهای استان کردستان راه اندازی شده که فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند و حتی در نقاط دور افتاده سقز و مریوان هم این شرکت‌ها راه اندازی شده و یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای شرکت‌های فناور استان ساخت بازوی هوشمند مصنوعی است که دستاوردی بزرگ در علم پزشکی محسوب می‌‌‌شود و در مرحله تجاری سازی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 971923

وب گردی

وب گردی